سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل اولین کمیته رسانه راه آهن جنوب شرق کشور

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: نخستین کمیته رسانه این اداره کل در راستای همگرایی و هم افزایی سازمانی برای تبادل اطلاعات و ارتقاء سطح اطلاع رسانی میان سازمان، جامعه و گروه هدف تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: تعیین راهبرد تبلیغات، برنامه ریزی برای برگزاری هرگونه همایش یا جشنواره، برنامه ریزی برای ارتقاء جایگاه سازمان و شناساندن بیش از پیش راه آهن در میان افکار عمومی از جمله اهداف تشکیل این کمیته است.

ارجونی بیان کرد: این کمیته در راستای اهداف راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های تشویق و ترغیب تجار و بازرگانان برای سرمایه گذاری در حوزه ریلی، اشاعه قوانین و مقررات ناوگان حمل و نقل ریلی و فرهنگ ایمنی در راه آهن، افزایش حمل بار و جابه جایی مسافر ایفای نقش خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین این کمیته به منظور معرفی ظرفیت‌ها و خدمات راه آهن جنوب شرق در حوزه‌های مختلف برای استفاده عموم، برنامه‌ای کاربردی تدوین و اجرا خواهد کرد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: انعکاس دیدگاه‌های اقتصادی دولتمردان در خصوص ظرفیت‌های راه آهن به صورت تصویری و مکتوب در دستور کار این کمیته قرار گرفت.

ارجونی اظهار داشت: از مهم‌ترین مصوبات نخستین جلسه این کمیته معرفی ظرفیت‌ها برای تشویق گروه هدف برای تاسیس شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ریلی در سیستان و بلوچستان بود.

راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

 کمیته رسانه راه آهن جنوب شرق کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.