سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شریف‌پور در نطق میان‌دستور:

ترامپ با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جهان اسلام را متحدتر کرد

نماینده ماکو گفت:محور مقاومت طی 4 دهه رشته‌های استکبار را پنبه کرده‌اند و ترامپ با این عمل ناشایست خود جهان اسلام را متحد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت در نطق میان‌دستور اظهار کرد: توجه به توصیه مقام معظم رهبری درباره پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه که فرمودند؛ این آخرین فتنه استکبار نیست و آنها فتنه دیگری را تدارک دیده‌اند، لازم است.

وی افزود: جواب ما به ترامپ نابخرد این است که او به بیماری روسای جمهور قبل مبتلا شده است که زبانش از مغزش پیشی گرفته، خودبزرگ‌بین بوده و از تاریخ درس نگرفته است.

شریف‌پور تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و امروز محور مقاومت طی 4 دهه چنان رشته‌های استکبار را پنبه کرده‌اند که حاکمان زورگو و ظالم حیرت‌زده شده‌اند، ترامپ با این عمل ناشایست خود جهان اسلام را متحد کرد.

نماینده مردم ماکو با اشاره به معضل‌های حوزه انتخابیه خود بیان کرد: آقای کرباسیان، پیرو مذاکره حضوری و مکاتبه کتبی دستور صادر کنید که نسبت به احقاق حق بازاریان منطقه آزاد ماکو اقدامی عاجل به عمل آید، چرا که بیش از 700 نفر از بازاریان و حداقل 2000 نفر از مغازه‌داران با رکود مواجه بوده و در حال ورشکستگی هستند.

وی ادامه داد: استفاده از کد ملی مراجعان به بازارچه و حذف معافیت با این عنوان و ثبت آن در سامانه گمرکی براساس مفاد ماده 138 قانون گمرک مغایرت داشته و این مسئله جفا در حق موکلان و فعالان بازارچه است.

شریف‌پور تأکید کرد: رعایت عدل و انصاف در تعیین معافیت ضرورت امر را طلب می‌کند. آقای کرباسیان بنابر دستور کتبی شما،  تاکنون اقدامی در گمرک پلدشت انجام نشده است.

نماینده مردم ماکو اذعان کرد: از وزیر دفاع خواهان مستقل شدن حق مرزی چالدران با 144 هزار کیلومتر مرز مشترک با ترکیه هستیم و باید گفت مهمترین تهدید مرزی در این منطقه مدیریت دوگانه از سوی دو هنگ مرکزی است.

وی عنوان کرد: انتقال انبار وارداتی از انبار صادراتی به بازارچه منطقه آزاد از مطالبه‌های به حق در جهت کاهش هزینه و پایین آوردن قیمت تمام شده اجناس است.

شریف‌پور اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی پیرو نشست‌های مکرر می‌خواهیم برای یکبار هم که شده به منظور تعیین تکلیف ساکنین زیرکوهی شهر ماکو و تعریض خیابان امام و تسریع در پرداخت وام فرهنگیان ماکو از محل اعتبارهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اقدامی عاجل به عمل آورد.

نماینده مردم ماکو ادامه داد: از وزیر کشور و رئیس بنیاد مستضعفان استدعا دارم به منظور تسریع در مبادله تفاهم‌نامه اقدامی سریع به عمل آورند و در ارتباط با جذب نیروهای حق‌التدریسی به کمیسیون آموزش و هیئت رئیسه پیشنهاد می‌کنم به جای برگزاری آزمون الزام دوره‌های آموزشی بدو خدمت و حین آن جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: از ریاست سازمان امور مالیاتی می‌خواهم با عنایت به نبود استطاعت مالی از تعیین سقف مالیات برای شهرستان‌ها به خصوص چالدران که مرزی و محروم است، خودداری و نسبت به حذف جرایم اقدام کند.

شریف‌پور بیان کرد: مردم مناطق مرزی حداقل 7 ماه از سال را در دمای زیر صفر درجه بسر می‌برند، لذا تجدیدنظر در تعرفه گاز مصرفی شهرستان‌های چالدران و ماکو بر روستاهای تابع آن امری ضروری است.

نماینده مردم ماکو در پایان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف درآمد حاصل از فروش سوخت مرزنشینان شامل میزان سهمیه و پرداخت حق چغندرکاران این منطقه از مسائلی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.