سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت عراق: بیش از دو میلیون آواره عراقی به مناطق خود بازگشته‌اند

سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق اظهار داشت روند بازگشت آوارگان در اوائل سال ۲۰۱۶ آغاز شد و در طی این مدت بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر از آوارگان به مناطق خود بازگشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق در گفتگو با این شبکه گفت: با وجود مشکلاتی که وجود دارد، روند بازگشت آوارگان در اوائل سال ۲۰۱۶ آغاز شد و در طی این مدت بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر از آوارگان به مناطق خود بازگشته اند. این افراد نیمی از جمعیت آوارگان را تشکیل می‌دهند. با وجود شرایط اقتصادی و مالی بد کشور و همچنین تهدیدات تروریستی و درگیری‌ها در برخی از مناطق ولی این برنامه وجود دارد که باید امنیت مناطق آزاد شده تقویت شود.

وی افزود: تلاش نیرو‌های عراقی برای پاکسازی مناطق آزاد شده از مین‌ها و بسته‌های انفجاری ادامه دارد. همچنین در مسئله از سرگیری خدمات رسانی آب و برق به بودجه سنگینی نیاز داریم. دولت عراق به خدمات رسانی به شهروندان خود متعهد است. پیروزی اصلی به معنای بازگشت امن و سریع شهروندان عراقی به مناطق خود و ارائه خدمات اساسی به آنان و تقویت امنیت این مناطق است. ما تلاش‌هایی در این زمینه داریم و بر اساس ارتباطاتی که با جامعه بین المللی داریم، قرار است کنفرانس بین المللی کمک به عراق در کویت در ماه فوریه آینده برگزار شود.

الحدیثی ادامه داد: حضور داعش و اقدام تروریست‌ها در اشغال عراق باعث مسلح شدن جامعه عراق شد. امروز عراقی‌ها با فداکاری‌های خود این کشور را آزاد کرده اند. ما امروز در مرحله جدید سازندگی و خدمات رسانی به مردم و تقویت زیرساخت‌ها قرار داریم. ما تعهد قانونی داریم و نباید شاهد فعالیت‌های مسلحانه نباشیم و باید سلاح در کنترل نهاد‌های نظامی و امنیتی باشد و هر طرفی که خارج از ساختار امنیتی عراق عمل کند، بازخواست خواهد شد. در حال حاضر گروه‌های سیاسی عراقی این موضوع را درک و به دولت عراق کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

تلاش عراق برای بازگرداندن آوارگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.