سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی بوشهر:

کشاورزان از خرید نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی خودداری کنند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان از خرید نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد سبحانی گفت: هر ساله گزارشاتی مبنی بر نقل و انتقال نهال بدون شناسه و گواهی سلامت، توسط افراد غیر مجاز و دوره گرد به مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان واصل می‌شود، که استفاده از آنها خطرات جبران ناپذیری را برای باغات استان در پی دارد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن زمان نقل و انتقال نهال و همچنین نظر به اهمیت قرنطینه داخلی در امر کنترل و جلوگیری از نقل و انتقال نهال آلوده و اشاعه آفات و بیماری های گیاهی، استفاده از نهال های دارای گواهی بهداشت نباتی و شناسه دار ضروری است.

سبحانی اظهار داشت: بر اساس ماده ۷ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل بذر و نهال، عدم رعایت مقررات قرنطینه گیاهی کشور و نیز تولید و تکثیر بذر و نهال برای عرضه به بازار بدون کسب گواهی، تخلف محسوب شده و با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

وی گفت: باغداران به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارت‌زا و بروز خطرات جبران ناپذیر، نهال های مورد نیاز خود را از نهالستان‌های معتبر و دارای گواهی بهداشت نباتی تهیه کنند.

در حال حاضر ۲ نهالستان با مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان جم فعال هستند که نهال مرکبات استان را تامین می کنند.

انتهای پیام/پ

خودداری کشاورزان از خرید نهال بدون گواهی بهداشتی نباتی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.