سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیری خبرداد:

ضرورت شناسایی موانع مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های خارجی/ به دنبال رفع کمبودها و نارسایی های کشور هستیم

معاون اول رییس جمهور گفت: اگر به دنبال ایجاد اشتغال و مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه‌های خارجی هستیم، ضرورت دارد نسبت به شناسایی موانع برای مقاومت اقتصاد اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شادگان اظهار کرد: تکنولوژی تولید آهن اسفنجی تا مدت ها در انحصار آمریکایی ها بود و امروز طراحی و مهندسی تولید آهن اسفنجی شادگان به صورت کامل توسط متخصصان ایرانی صورت گرفته و باید به همه مهندسان کشور خداقوت گفت که توانستند با وجود تحریم ها به این مهم دست یابند.

جهانگیری در ادامه افزود: از اینکه بعضی ها عادت دارند توانمندی های کشور را همیشه ضعیف جلوه دهند نباید نا امید شد، کشور پتانسیل های زیادی دارد و حرکت های بزرگی آغاز شده که البته در برخی مواقع، کمبود و نارسایی وجود دارد و ما هم به دنبال رفع این کمبودها هستیم.

 معاون اول رییس جمهور، در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هر ایرانی در هر نقطه کشور، خوزستان را خانه خود می داند و خون بسیاری از عزیزان در این خطه بر زمین ریخته شده است.

 وی، با اشاره به اهمیت خوزستان در حوزه های صنعت، انرژی، آب و کشاورزی اذعان کرد: امیدواریم با پرداخت منابعی که به این استان اختصاص یافته در آینده شاهد برطرف شدن محدودیت های و مشکلات استان خوزستان باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه دولت معتقد به اجرای سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی است، گفت: روند پیشرفت اجرای طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی مثبت بوده است اما باید نگاه کلان تر و جامع تر به مسایل اقتصادی داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با انتقاد از کم کاری که در باب گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته، افزود: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بسیار با اهمیت است و همه نخبگان کشور، دانشگاه ها، دستگاه های مختلف بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما که مسوولیت اصلی گفتمان سازی را داشته اند، باید فعالانه تر برخورد کنند .

جهانگیری در ادامه به گزارش عملکرد پروژه های اقتصاد مقامتی در زمینه توسعه شبکه ریلی کشور اشاره کرد و یادآورشد: توسعه راه آهن جزو اولویت های دولت است و باید برای توسعه راه آهن کشور و مسیرهای اولویت دار حمل و نقل ریلی کشور تعیین شود.

 انتهای پیام/

توسعه راه آهن، جزو اولویت های دولت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۷:۱۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون