سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی:

برداشت ۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای در ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون بر ۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای از نیمه دوم آبانماه تا کنون از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه، ولی بر مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: با وجود اینکه در دیگر نقاط کشور برف، باران و سرما حاکم است، شرایط مساعد آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا کشاورزان این شهرستان در این فصل از سال ذرت دانه‌ای برداشت کنند.

شاه، ولی بر بیان کرد: ایرانشهر یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است که در چهار فصل سال می‌توان محصولات فصلی و غیرفصل را از زمین‌های کشاورزی آن برداشت کرد.

وی افزود: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برداشت ذرت دانه‌ای تا نیمه دوم دیماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت ذرت دانه‌ای در هر هکتار را پنج تن عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود بیش از ۵۵ هزار تن از این محصول در شهرستان برداشت شود.

شاه، ولی بر اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در ایرانشهر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی سوددهی بالا و خرید تضمینی این محصول از سوی دولت را مهمترین دلیل افزایش سطح زیر کشت ذرت در ایرانشهر برشمرد و افزود: محصول ذرت دانه‌ای این شهرستان علاوه بر مرغداری‌های سیستان و بلوچستان به استان‌های همجوار از جمله خراسان جنوبی و رضوی ارسال می‌شود.

شاه ولی بر بیان کرد: حدود ۷۰۰ نفر در شهرستان ایرانشهر به کار کاشت، داشت و برداشت محصول ذرت اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت محصول ذرت در این شهرستان در اواخر شهریور و برداشت آن نیز پس از یک دوره ۱۰۰ روزه انجام می‌شود.

ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی زراعی و باغی و ۱۷ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/ع

برداشت ذرت دانه‌ای در ایرانشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.