سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیلوسازی 30 تن بقایای پسته در استان سمنان

با هدف استفاده بهینه از بقایای محصولات کشاورزی در مرحله اول 30 تن از بقایای پسته تازه از ترمینال‌های فرآوری این محصول جمع‌آوری ، بسته بندی و سیلو سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح بسته‌بندی بقایای پسته گفت : این مهم با هدف استفاده بهینه از بقایای کشاورزی و همچنین اجرای طرح بسته‌بندی مکانیزه بقایای پسته در شهرستان دامغان اجرایی شده است.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا گفت: تا کنون حدود 30 تن از بقایای پسته جمع‌آوری و با دستگاه سیلاژبگر بسته‌بندی و دپو شده است.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : برای فرآوری بقایا نیازمند گذشت 2 ماه از زمان بسته‌بندی بوده که پس از گذشت دو ماه با بازدید‌های متعدد و نمونه برداری از بقایای این محصول مشخص شد که برای استفاده در جیره غذایی دام های سبک و سنگین بلامانع است.


شاه‌حسینی افزود: در این راستا و با هدف اجرای طرح استفاده از بقایای محصولات کشاورزی در جیره غذایی دام استان تعدادی از دامداران متقاضی انتخاب و به هرکدام از آنها مقدار قابل توجهی از بقایای پسته سیلو شده برای تغذیه دام آنان داده شد.


وی تصریح کرد: دستورالعمل مربوط به آنالیز بقایا و همچنین چگونگی مصرف و محدودیت مصرف این بقایا در دام‌های مختلف نیز به متقاضیان ارائه شد.


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی یک روزه برای آشنایی و توجیه مصرف بقایا در تغذیه دام خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی برای کارشناسان پهنه و دامداران متقاضی در محل جهاد کشاورزی شهرستان دامغان برگزار شد.


گفتنی است ، در استان سمنان سالانه مقدار 5 هزار تن بقایای پسته قابل برداشت وجود دارد که در صورت سیلو نمودن آنها مقدار قابل توجهی از خوراک مورد نیاز دام تامین می گردد.


انتهای پیام / ه


سیلوسازی بقایای پسته در استان سمنان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.