سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهرام‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساخت و ساز منازل برای زلزله‌زدگان به زودی آغاز خواهد شد

مشاور استاندار کرمانشاه از ساخت و ساز منازل برای زلزله‌زدگان این استان در آینده نزدیک خبر داد.

مسعود بهرام‌نژاد مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اسکان زلزله‌زدگان، اظهار کرد: هنگام وقوع زلزله سه نوع اسکان اضطراری، موقت و دائم برای زلزله‌زدگان در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه، اسکان اضطراری با تهیه چادر برای زلزله‌زدگان به پایان رسید، افزود: اکنون وارد مرحله اسکان موقت شده‌ایم و در این مرحله به مدت دو ماه به روستاها و مناطق زلزله‌زده کانکس توزیع خواهد شد.

بهرام‌نژاد ادامه داد: مسئولیت اسکان موقت زلزله‌زدگان به قرارگاه خاتم سپرده شده است و طبق اعلام این قرارگاه، در مدت دو ماه اسکان موقت برای زلزله‌زدگان فراهم می‌شود.

مشاور استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بنیاد مسکن مشغول بررسی برآورد خسارت‌های زلزله است، همچنین در شهرها مسئولیت اسکان موقت زلزله‌زدگان بر عهده این بنیاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز منازل برای زلزله‌زدگان به زودی آغاز خواهد شد، اضافه کرد: توزیع کانکس به مناطق زلزله‌زده زمانبر است، اما همچنان توزیع آن میان مردم ادامه دارد.

بهرام‌نژاد درباره برآورد خسارت وارد شده زلزله، بیان کرد: هنوز بررسی‌های لازم به پایان نرسیده لذا گزارشی هم برای تعیین برآورد خسارت اعلام نشده است.

مشاور استاندار کرمانشاه در ادامه با توجه به وقوع زلزله‌های متعدد و لزوم برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران، گفت: همواره جلسات مدیریت بحران برگزار می‌شود اما اکنون بحث کنترل و نظارت مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت متمرکز زلزله کرمانشاه برعهده استاندار است و ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده هم به طور مرتب جلسه برگزار می‌کند.

بهرام‌نژاد در پایان درباره بازدید مسئولان دولتی از مناطق زلزله زده، یادآور شد: روز گذشته شهیدی، رئیس بنیاد شهید با خانواده شهدای زلزله زده دیدار کرد و جلسه ستاد مدیریت بحران هم با حضور وی برگزار شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.