سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر باقری در همایش "قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا":

اگر انقلاب اسلامی ایستادگی نمی‌کرد، شعار نیل تا فرات اسرائیل به نتیجه می‌رسید

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مطمئن باشید که اگر انقلاب اسلامی ایستادگی را نمی‌کرد و پیروز نمی‌شد، شعار نیل تا فرات اسرائیل به نتیجه می‌رسید.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا که صبح امروز دوشنبه (20 آذر) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: منطقه غرب آسیا یا به اصطلاح غربی‌ها خاورمیانه، یکی از 10 منطقه ژئوپولیتیکی جهان محسوب می‌شود که بر اساس نظر کارشناسان امروز این منطقه به عنوان مهم‌ترین منطقه اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، سه جبهه ژئو استراتژیکی ایجاد شد افزود: اروپای شرقی که تنش‌های زیادی را به خود دید؛ جنوب شرق آسیا که تحولاتی چون جنگ کره رخ داد و منطقه جنوب غرب آسیا که حوادثی، چون جنگ شوروی و جنگ اعراب و اسرائیل برای دو ابر قدرت شرق و غرب ایجاد شد.

سرلشکر باقری ادامه داد: اما پس از مدت‌ها مناطق ژئوپلیتیک افزایش یافت که جنگ اعراب و اسرائیل آغاز آن بود، سپس پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد جنگ تحمیلی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی منطقه غرب آسیا را به هارت لند تبدیل کرد.

وی ادامه داد: همه به این موضوع که هر کشوری بر این منطقه حاکم باشد قدرت جهانی است، اذعان دارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: منطقه غرب آسیا به خاطر دلایل بسیاری اهمیت زیادی دارد؛ اول این که محل پیدایش تمدن بشری است و بعد از آن ادیان الهی در این تمدن به دنیا معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر این منطقه محل اتصال سه قاره است و وجود 70 درصد منابع فسیلی در این منطقه از دلایل دیگر اهمیت منطقه غرب آسیا است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: اگر شما به دلایل وقوع جنگ‌های جهانی بنگرید، متوجه می‌شوید که همه به خاطر طمع قدرت‌های جهانی به سرزمین عثمانی بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه منطقه غرب آسیا دارای نقاط استراتژیک زیادی، چون تنگه هرمز است، ادامه داد: از لحاظ دینی هم این منطقه اهمیت زیادی دارد و‌از سوی دیگر وجود خریداران فراوان سلاح، اهمیت منطقه را افزایش می‌دهد؛ همین موضوع باعث شده تا توجه قدرت‌های جهانی به آن زیاد شود و کارشناسان آن را کمربند شکننده جهان بخوانند.

وی افزود: در جنگ جهانی اول کشور‌های پیروز بخشی از سرزمین عثمانی را قیمومیت کردند و انگلستان این روباه پیر با توطئه‌ای به نام هلوکاست باعث شد یهودیان مهاجر بر فلسطین حاکم شوند و ابزاری برای ناامنی در غرب آسیا به وجود آمد، شعار آنها هم  این بود باید از نیل تا فرات را در اختیار بگیرند؛ این موضوع کوچکی نیست چرا که باید کشور‌های زیادی را اشغال می‌کردند.

سرلشکر باقری تصریح کرد:  این رژیم کوچک که از سال 1948 اعلام موجودیت کرده تا امروز جنایات زیادی را انجام داده است، حمایت از آن توسط انگلستان و بعد آمریکا صورت گرفت که در جدیدترین حمایت قدس را به نام پایتخت اسرائیل معرفی کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: موضوعی که ما هیچگاه آن را نمی‌پذیریم و مطمئن هستیم انتفاضه جدیدی رخ خواهد داد و اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، آمریکا روزی به بهانه 11 سپتامبر به منطقه آمد و تا روزی که منابع فسیلی وجود دارد از این منطقه بیرون نمی‌رود.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید که اگر انقلاب اسلامی ایستادگی را نمی‌کرد و پیروز نمی‌شد، شعار نیل تا فرات اسرائیل به نتیجه می‌رسید.

سرلشکر باقری اضافه کرد: برای ارتش رژیم صهیونیستی که با هیچ ارتش منطقه قابل مقایسه نبود اینکه در جنگ 33 روزه با حزب الله که در روز اول فقط چندراکت حدود 15 کیلومتری داشت، اما در روز آخر صد‌ها راکت با برد بالا شلیک می‌کند؛ شکست، قابل پذیرش نبود، یا در نوار غزه با وجود حملات در 51 روز، اما هیچ کدام از فرماندهان آسیبی ندیدن شکست آن‌ها را اثبات کرد، پس از این مقطع استکبار به فکر فرو‌رفت که با این لقمه که گلو گیرشان شده چه کند.

وی گفت: آنها آمدند تا جنگ دوگانه بین شیعه و سنی را ایجاد کنند، گروه‌های تروریستی تکفیری را ایجاد کردند، طی این 6 سال گروه‌های تروریستی را ایجاد کردند و بخشی از سرزمین‌های آنها را به جرم حمایت بشاراسد از محور مقاومت را اشغال کردند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار کرد: اما امروز بخش عمده سرزمین‌های اشغالی آزاد شده و دیگر گروه‌های تروریستی سرزمینی ندارد، امروز بشاراسد با شجاعت از انتخابات آزاد حمایت می‌کند چراکه طبق نظرسنجی‌ها چه شیعه و سنی از حضور وی راضی هستند، همچنین از فوائد دیگر این بود که ارتش سوریه آب دیده شد.

سرلشکر باقری گفت: در عراق هم که گروه‌های تروریستی با حمایت آمریکا موصل را اشغال کرده بود قصد تصرف بغداد را داشت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از سال 2001 تا 2005 جنگ‌هایی زیادی را ایجاد کردند و بیش از 2 میلیارد تومان هزینه صرف کردند، اما هیچ دستاوردی نداشتند. در مقطع بعدی هم رژیم صهیونیستی وارد جنگ با کشورهای، چون لبنان شد که همه آنها هم شکست خورد.

سرلشکر باقری اظهار کرد: از سوی دیگر آمریکا با طرح خود قصد تجزیه کردستان را داشت، اما امروز ورق برگشت، در عراق دیگر سرزمین اشغالی وجود ندارد و پروژه تجزیه کردستان شکست خورد. 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: گروه حشدالشعبی ایجاد شد که از سوی مجلس عراق هم به عنوان یک سازمان پذیرفته شد، اینها همه دستاورد‌های عراق بود.

وی ادامه داد: در یمن هم رئیس جمهور استعفا کرد، مردم انقلاب کردند، اما عربستان هم این کشور را بمباران کرد، از طرف دیگر در کودتا، علی عبدالله صالح قصد باز کردن دوباره پای عربستان و امارات را داشت ، اما یمنی‌ها توانستند با ابداع سلاح شناور‌، هواپیما‌های دشمن هدف قرار دهند، کودتای صالح هم شکست خورد البته شرایط سخت است، اما مردم یمن می‌گویند حاضریم این شرایط را بپذیریم، اما تحت سیطره عربستان نباشیم.

 

این خبر در حال تکمیل است...

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.