سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری سه صیاد غیر مجاز در شهرستان کیار

مأموران یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری سه صیاد غیر مجاز را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری ۳ صیاد غیر مجاز ماهی، حین ارتکاب جرم در شهرستان کیار خبر داد.

وی افزود: این متخلفین علیرغم هشدار‌های قبلی و آگاهسازی عمومی در جهت ممنوعیت صید در حاشیه رودخانه کیار، اقدام به نصب غیر مجاز تور ماهیگیری و صید در این منطقه کرده بودند.

احمدی ادامه داد: ضمن ضبط ۳۰۰ مترمربع تور ماهیگیری و یک قایق بادی در این عملیات، متخلفان هم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید غیر مجاز، اقدام به شکار و صید غیر مجاز جانواران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه، از بین بردن رستنی‌ها و تعلیف و تخریب در پارک‌ها و آثار طبیعی ملی، و آلوده کردن آب رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، تالاب‌های حفاظت شده، چشمه‌ها و آبشخور‌ها به مواد از بین برنده آبزیان، مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک و نیم میلیون ریال تا ۱۸ میلیون ریال را در پی دارد.

به گفته احمدی: در ۸ ماه نخست سال‎جاری ۴۵۷ متخلف زیست محیطی با ۳۹۲ پرونده در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و دستگیر شده است.

کیار با ۵۶ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/م

دستگیری سه متخلف صید غیر مجاز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.