سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی عسلویه:

کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در شهرستان عسلویه برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه گفت: کارگاه آموزشی تولید محصول سالم با حضور کشاورزان در شهرستان عسلویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حبیب‌الله علوی‌نژاد عصر یکشنبه در حاشیه این کارگاه اظهار داشت: کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در روستای اخند شهرستان عسلویه با حضور ۲۰ نفر از کشاورزان، اعضا شورای اسلامی، دهیار و معاون آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

علوی نژاد بیان کرد: در این کارگاه آموزشی آخرین یافته‌های تحقیقاتی ارائه و آموزش‌های لازم برای تولید یک محصول سالم و چگونگی به دست آوردن یک محصول سالم و پاک و استاندارد که بتوان در جامعه با آسودگی خیال آن را مصرف کرد توسط دکتر کرم‌پور محقق معین شهرستان ارائه شد.

وی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی شیوه‌های تولید محصول سالم گوجه‌فرنگی با کاهش استفاده از سموم شیمیایی و جایگزینی کودهای مفید با ارزش اقتصادی مناسب و همچنین استفاده از حشرات مفید در مزارع مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عسلویه گفت: در این کارگاه آموزشی، بیماری‌های مهم محصول گوجه فرنگی معرفی شد که مورد توجه کشاورزان قرار گرفت.

وی افزود: از جمله این بیماری‌ها لکه موجی، پژمردگی فوزاریومی، بیماری سفیدک داخلی گوجه فرنگی، پوسیدگی اسکلرتینیایی( کپک سفید)، پوسیدگی گلگاه، آفتاب سوختگی، ترکیدگی میوه بود.

علوی‌نژاد تصریح کرد: در این کارگاه بر جمع آوری و سوزاندن بقایای آلوده گیاه و آفتاب دهی به خاک در کشت محصول گوجه فرنگی تاکید شد.

انتهای پیام/پ

برگزاری کارگاه آموزشی تولید محصول سالم در شهرستان عسلویه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.