سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

فکر سیال سرمایه یک دانشجو است

- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فکر سیال سرمایه یک دانشجو است و دانشجویان با تفکر پویا می‌توانند افکار مختلف را بخوانند و بشنوند و تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری صبح یکشنبه در ویژه‌برنامه بزرگداشت روز دانشجو افزود: از ویژگی‌های دوران دانشجویی این است که دانشجو صریح و آزاد حرف خود را می‌زند و از چیزی نمی‌ترسد زیرا چیزی ندارد که از دست بدهد.

وی بابیان اینکه زندگی دانشجویی ساده و بدون تکلف و تجمل و یک دوران طلایی است، اظهار داشت: باید قدر این سادگی و بی تکلفی را دانست زیرا این دوران به‌سرعت سپری می‌شود و دوران محافظه‌کاری و وابستگی به تعلقات زندگی مثل شهرت‌طلبی و پست مقام آغاز می‌شود و دیگر روحیه پویا و آزادگی رنگ می‌بازد.

کشمیری افزود: ۱۶ آذر یادآور استکبارستیزی سه دانشجوی مسلمان است که به خاطر مبارزه با استعمار و استکبار خونشان بر زمین ریخت و ما این روز را گرامی می‌داریم و از دانشجویان می‌خواهیم که قدر این روز را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که بار اصلی جنگ‌ها، انقلاب‌ها و حوادث بزرگ تاریخی بر دوش جوانان بوده و در دفاع مقدس، افراد جوانی مثل شهید باقری طراح عملیات بزرگی همچون فتح خرمشهر بودند.

عقب‌افتادگی جدی در برخی حوزه‌ها داریم

حسین دهباشی تاریخ‌پژوه و مستندساز کشورمان نیز در این ویژه‌برنامه با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی بعد از انقلاب گفت: پس از انقلاب تا سال ۱۳۶۹ به‌جز انجمن‌های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت تشکل دیگری فعالیت نداشت و در این انحصار، راهی پیموده شد که دقیقا نقطه مقابل رفتار دانشجویان در پیش از انقلاب بود.

وی افزود: جامعه ما به‌طور متوازن رشد پیدا نکرده و در برخی حوزه‌ها رشد کافی داشتیم اما در برخی حوزه‌ها دچار عقب‌افتادگی شدید هستیم.

دهباشی بیان داشت: وقتی در جنگ، یک خط شکسته می‌شود و سایر خطوط به موفقیت دست نمی‌یابند سرنوشت خطوط پیش‌رونده جز قتل‌عام نخواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز سردار رشید ما حاج قاسم سلیمانی توانسته است امنیت را برای کشورمان به ارمغان بیاورد اما باید سایر حوزه‌ها به‌ویژه حوزه اقتصاد، دستاوردهایی که این سردار برای کشور ما تأمین کرده را پشتیبانی و پاس بدارند.

در ادامه این برنامه حسین دهباشی به سؤالات مختلف دانشجویان در زمینه‌های سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین الزامات فکری سیاسی و فرهنگی یک دانشجوی ایرانی پاسخ داد.

این برنامه به همت تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشگاه، در سالن اجتماعات شهید بهشتی برگزار شد.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.