سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

300میلیارد تومان برای توسعه روستاهای ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه روستاهای ایلام اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی امروز در جلسه پیشرفت و آبادانی در استانداری ایلام بیان کرد: توسعه متوازن نقاط شهری و روستایی یکی از اصلی ترین نیازهای امروز کشور است تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی اظهارکرد: خالی شدن روستاها از سکنه تبعات بسیار منفی به دنبال دارد که کاهش تولید محصولات کشاورزی و رشد پدیده حاشیه نشینی در شهرها از مهم ترین نتایج آن است.

استاندار ایلام بر لزوم برنامه ریزی مسئولان برای رونق فضای کسب و کار در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم تا روند کشت محصولات کشاورزی از حالت سنتی به شکل مکانیزه و استفاده از تجهیزات نوین باشد تا بهره وری بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای رونق فعالیت های اشتغالزایی در روستاهای کشور افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار سهم استان ایلام است که در صورت محقق شدن شاهد رشد قابل توجه فعالیت های تولیدی و اشتغالزا در روستاها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: استان ایلام بویژه در روستاها همچنان از سطح پایین خدمات مردم رنج می برد و با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و باید تلاش کنیم روز به روز این فاصله با نقطه استاندارد کاهش یابد.

استاندار ایلام یادآورشد: دولت تدبیر و امید در آغاز راهش گام بلندی برای هموار کردن مسیر توسعه متوازن روستاها برداشت، در ادامه این راه پر فراز و نشیب و در دولت دوازدهم حرکت خود را شتاب بیشتری می بخشد.

حدود ۶۰۰ روستای دارای سکنه در استان ایلام وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اختصاص 300میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ی روستاهای  ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.