سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر ستاد مدیریت بحران استان قم:

کوتاهی در اجرای آیین نامه های مرتبط با محیط زیست

دبیر ستاد مدیریت بحران استان گفت: آیین نامه های مرتبط با محیط زیست وظایف همه دستگا ه ها را مشخص کرده است اما در اجرا توسط مجریان کوتاهی میشود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛صبح امروز جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان با حضور نمایندگان استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، آب منطقه ای قم ، جهاد کشاورزی ، شهرداری ، هواشناسی و منابع طبیعی استان در اداره کل محیط زیست استان برگزار شد.

در این جلسه ، مدیر کل محیط زیست استان از برگزاری جلسه مشترک با مسوولان عالی این حوزه و دیدار قریب الوقوع مسوولان استانی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد و گفت : در این جلسه مشکلات زیست محیطی استان و معضل ریز گردها و شرایط خشک جغرافیایی قم مطرح و برای حل آنها راهکار مطالبه خواهد شد.

آقای همتی ازدستگاههای مرتبط با مباحث زیست محیطی خواست برنامه ها و نیازها و جمع بندی اعتبارات خود را برای طرح در جلسه با ریاست سازمان گردآوری و ارائه کنند .

دبیر ستاد مدیریت بحران استان هم در این جلسه با بیان اینکه در اجرای آئین نامه های مرتبط با محیط زیست مشکل جدی داریم گفت : بیش از 5 جلسه آئین نامه ها را بررسی تصویب و مطرح کردیم اما همچنان از اجرا خبری نیست  و این اوضاع و احوال شرایط جوی و زیست محیطی ناگواری در سال آینده برای قم رقم خواهد زد.

آقای اوروجی افزود: آئین نامه ها وظایف همه دستگاه ها را مشخص کرده است . اما در اجرا توسط مجریان کوتاهی می شود.

در این جلسه کاهش 90 درصدی بارندگی ها / حاشیه نشینی صنعتی / کوره های آجری پزی / صنایع گچ و آهک / 9 شهرک صنعتی فاقد زیر ساخت اصولی زیست محیطی/ دریاچه نمک/ تردد بیش از 000/300 خودروی درون شهری / نیروگاه سیکل ترکیبی قم و نیز قرار گرفتن در مجاورت کویر مرکزی ایران به عنوان عمده ترین تحدیدهای زیست محیطی قم شناخته شد .

در این جلسه نمایندگان استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، آب منطقه ای قم ، جهاد کشاورزی ، شهرداری ، هواشناسی و منابع طبیعی استان در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای آئین نامه های مقابله با پدیده ریزگردها گزارش دادند.

 انتهای پیام/الف

برگزاری جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.