سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت‌پیشه طی اخطار قانون اساسی:

مردم کرمانشاه گدا نیستند/دولت وظیفه دارد بودجه‌ای برای زلزله زدگان تعیین کند

نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: کم کردن یارانه از اقشار مردم و پرداخت آن به زلزله زدگان استان کرمانشاه یک توهین است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو طی اخطاری با استناد به اصل 20 قانون اساسی در صحن علنی امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) گفت: این قانون بر حمایت یکسان و مسئولیت دولت در قبال ملت تأکید دارد.

وی ادامه داد: زلزله‌ای در استان کرمانشاه اتفاق افتاد و مردم برای آن سنگ تمام گذاشتند اما برخی مسئولان دولتی تنها آمدند و در این فضا قول‌هایی دادند که به آن عمل نشده است.

فلاحت پیشه با تأکید بر اینکه اگر مشکلات کرمانشاه که در مرز قرار دارد در قالب بودجه حل نشود نارضایتی اجتماعی مردم تبدیل به نارضایتی امنیتی خواهد شد، افزود: چرا برخی این موضوع را نمی‌فهمند، دولت وظیفه دارد که برای این موضوع بودجه‌ای را تعیین کند، این توهینی است به مردم کرمانشاه که با کم کردن یارانه بخواهند به مردم و زلزله زدگان کمک کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو بیان کرد: 85 درصد مرزهای استان کرمانشاه توسط خود مردم اداره می‌شود در زمان جنگ سنگ تمام گذاشتند و اکنون یک اتفاق طبیعی یعنی زلزله رخ داده است، عمق فاجعه را همه دیده‌اند.

وی تصریح کرد: محروم‌ترین قشر جامعه یارانه‌بگیرها هستند دولت‌ها در طول تاریخ به وظیفه خود در قبال یارانه و هوشمند کردن آن عمل نکردند و اکنون برای فرار از زیر بار تعهد می‌خواهند از یارانه‌ها کم کرده و به زلزله زدگان کمک کنند، مگر مردم کرمانشاه گدا هستند؟ آنها حق قانون اساسی دارند و دولت باید در این حادثه طبیعی بودجه‌ای را برای آنان در نظر بگیرد.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: پریشب 35 چادر مردم در زیر برف و باران را باد برد، مسئول دولت و بنیاد مسکن اکنون 48 ساعت است که تلفنش خاموش است و جوابگو نیست، رفتند و کرمانشاه را تنها گذاشتند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم زیر بار همچنین قانونی برویم و چه کسی گفته یارانه را باید قطع کنید لذا این موضوع را باید از دستور خود خارج کنیم، سخنگوی دولت گفته ردیف بودجه برای زلزله زده‌ها در نظر گرفته و ما تنها حق خود را می‌خواهیم.

پزشکیان نایب رئیس اول که در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را بر عهده دارد در پاسخ فلاحت‌پیشه گفت: این موضوعات ان شاءالله حل می‌شود این دستور تنها کلیات است بعد از تصویب جزئیات آن حل شده و می‌توان این موضوعات را بررسی کرد.

شایان ذکر است این اخطار قانون اساسی در روند بررسی پیشنهاد اصلاح بودجه سال 96 و حذف برخی یارانه‌بگیران مطرح شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
زودتر بداد این مردم زلزله زده برسید
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
خدا به مردم کرمانشاه کمک کنه