سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در صحن علنی شورای شهر تهران:

تعارفی با شهردار منتخب برای اصلاح وضع موجود نداریم/ اقدامات شهرداری باید در فضای شفاف صورت بگیرد

عضو شورای شهر تهران گفت: در اصلاح وضع موجود تعارفی با شهردار منتخب نداریم و در بررسی لوایح بدون مصلحت اندیشی سیاسی و صرفا بر مبنای منافع شهروندان اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود در رابطه با طرح موضوع اصلاح ساختار سازمانی شهرداری، ضرورت‌ها و موانع آن اظهار کرد: شهروندان تهرانی در سال ۹۶ با تعیین پارلمان پایتخت پیامی را برای تغییر شیوه مدیریت تهران سر دادند.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت گذشته مجموع قابل توجهی از پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه های سخت افزاری در حال انجام بود، افزود: مجموع تصمیم گیری‌ها باید در فضای شفاف انجام شود.

سالاری تصریح کرد: در اصلاح وضع موجود تعارفی با شهردار منتخب نداریم و در بررسی لوایح بدون مصلحت اندیشی سیاسی و صرفا بر مبنای منافع شهروندان اقدام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه تذکرات و بحث های کارشناسی در فرآیند بررسی طرح ها و لوایح و گزارش ها بدون مصلحت اندیشی سیاسی و صرفاً بر مبنای اصلاح امور شهر و شهروندان ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: آنجایی که انتصابات شهردار مبتنی بر مطالبات افکار عمومی بوده است، او را حمایت جدی کرده و آنجایی که اشکالات وجود داشته پیام اعتراض خود را به صورت شفاف بیان کرده ایم.

سالاری با تاکید بر اینکه مجموعه ای از طرح ها و پیشنهادات در خصوص اصلاح رویه ها و فرآیندهای رانت زا و فسادانگیز ارائه داده است، بیان داشت: برخی اقدامات شهردار منتخب شورای شهر تهران از جمله صدور بخشنامه حوزه شهرسازی و معماری مناطق در راستای تحقق پیام تغییر مردم تهران در تمکین به قانون به طرح تفصیلی به اسناد فرادست – احترام به حقوق مردم – احترام به عدالت اجتماعی و عدم تعدی به حقوق همسایگان و همجواری ها و اتخاذ رویکرد عدم بارگذاری حداکثری برای در آمدزایی صرف – علی رغم محدودیت های جدی که در حوزه منابع اعتباری ایجاد می‌کند، اجرای این بخشنامه بر این محدودیت ها می افزاید.

وی با تاکید بر اینکه ابلاغ بخشنامه توقف صدور هولوگرام و نیز توقف شیوه عملکرد کارگزاری های شهرداری این بخشنامه نیز جلوه دیگری از درک عمیق پیام تغییر بود، افزود: در راستای فسادستیزی و رانت زدایی از فرآیندهای عملیات مالی شهرداری تهران اقدامات بسیار موثری صورت گرفت.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینجانب قصد دارم نه برای واکاوی موضوع بسیار مهم و پچیده بنیادی« اصلاح ساختار سازمانی » بلکه برای تبین اهمیت این بخشنامه و ابعاد و زوایای پیدا و پنهان آن صرفاً برخی محورها را در این فرصت کم برای ایجاد دغدغه و طرح مسئله در بین صاحب نظران ارائه کنم.

انتهای پیام/

ابلاغ بخشنامه توقف صدور هولوگرام و شیوه عملکرد کارگزاری های شهرداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.