سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۵۰ هزارتن سیب از آذربایجان غربی به خارج از کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۵۰ هزارتن سیب به خارج از کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دومین جشنواره سیب درختی  که در شهرستان سلماس  ترتیب یافت،با اشاره به روند مطلوب صادرات سیب استان گفت: از ابتدای فصل برداشت سیب در استان تا کنون بیش از ۵۰ هزارتن به خارج از کشورصادر شده است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در حدود ۱۷ هزار تن معادل سه برابر رشد داشته است.


وی با بیان اینکه در سال های اخیر با حرکتی جهادی برای رفع مشکلات کشاورزان شاهد رونق تولید و صادرات در بخش کشاورزی هستیم، افزود: مهمترین دستاورد برگزاری چنین جشنواره هایی در استان هم گرایی و تلاش برای رفع مشکلات موجود در این بخش است.
کریم زاده افزود: تولید محصولات سالم و باکیفیت و برنامه کاهش قیمت تمام شده تولید محصولات در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد به طوری که در سالهای اخیر با اعمال مدیریت مناسب در امر تولید محصولات توانسته ایم مصرف سموم در بخش کشاورزی را کاهش دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مصرف سموم کشاورزی در اروپا سه برابر کشورما است که اعمال برنامه های ترویجی و آموزشی در جهت کاهش مصرف سموم و تولید محصول سالم از اولویت های کاری سازمان جهاد کشاورزی است.
کریم زاده اضافه کرد: هم اکنون از محل خط ویژه اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی برای تجهیزو نوسازی واحد های سردخانه ای، سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی، تسهیلات لازم به متقاضیان به طور نامحدود پرداخت می شود که متقاضیان اجرای این طرح ها می توانند جهت دریافت این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه کنند.
وی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی ،ادامه داد: در سفرریاست جمهوری به استان مبلغ 100 میلیارد تومان صرفا جهت صادرات محصولات کشاورزی مصوب شده است، که فعالان در این عرصه بدون هیچ محدویتی می توانند آن را دریافت نمایند.
در ادامه مراسم افتتاحیه این جشنواره از تولیدکنندگان و صادرکنندگان سیب درختی و همچنین فعالان برگزار کننده دومین جشنواره سیب شهرستان سلماس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

افزون بر50 هزار تن سیب از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.