سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در نشست خبری:

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، نابودی این رژیم را نزدیک‌تر کرد/ جمنا حلقه وصل اصول‌گرایان است

رئیس جبهه پیروان گفت: جبهه مردمی می‌تواند حلقه وصل و جمع‌کننده نیروهای جبهه اصولگرایی باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری عصر امروز خود با اصحاب رسانه‌ که در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به مناسبت روز 16 آذر اظهار کرد: 16 آذر با آغاز نهضت امام راحل همزاد است، دانشجویان خداجوی در آذر ماه سال 1332 در اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در ایران به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: دانشجویان در تحولات انقلاب اسلامی نقش به سزایی ایفا کرده‌اند و در صحنه‌های مختلف مبارزه با استکبار حاضر بوده‌اند؛ ما از سیاست‌هایی که متصدیان آموزش عالی چه در حوزه دولتی و چه در حوزه خصوصی اعمال می‌کنند، راضی نیستیم.

باهنر تأکید کرد:‌ متأسفانه مسئولان نتوانستند فضای بانشاط دانشجویی و نقدهای مشفقانه آنان را به سمت و سویی صحیح هدایت کنند چنانچه برخی از دانشجویان به این نتیجه رسیده‌اند که در امور کشور دخالت نکنند و فقط درسشان را بخوانند.

عضو نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه می‌توانستیم فضای دانشگاه‌ها و آموزش عالی را بهتر مدیریت کنیم، اضافه کرد: از طریق مدیریت صحیح نقش دانشجویان در اصلاح فضای کشور افزایش می‌یابد چرا که آنان ظرفیت‌های عظیم کارشناسی دارند.

دبیر کل جامعه مهندسین با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور گفت: مجموعه دولت، نیروهای مسلح و نهادهای مدنی در کمک‌رسانی به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند و دیدیم که در کمتر از 72 ساعت بحث‌های امداد و نجات اولیه به نتیجه رسید.

باهنر تصریح کرد: از تلاش‌های مجدانه همگان در کمک رسانی زلزله زدگان تشکر و قدردانی می‌کنیم البته معنا و مفعوم این نیست که مردم در وضعیت ایده‌آلی به سر می‌برند بلکه هنوز کمبودهایی وجود دارد و باید مسئولان تلاش بیشتری کنند تا این کار به سر انجام بهتری برسد.

** انتقال پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی از تل آویو به قدس نابودی این رژیم را جلوتر انداخت

وی به تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس برای پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این  اقدام ترامپ میخی بر تابوت این رژیم نامشروع و غیر قانونی است همانگونه که به ما وعده داده شده به زودی این رژیم از جغرافیای جهان پاک می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام با تاکید بر اینکه این حرکت نابودی رژیم صهیونیستی را جلوتر انداخت افزود: ملت‌های جهان علیه این اقدام رئیس جمهورآمریکا موضع گرفتند و آن را محکوم کردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری  در پاسخ به سوالی در باره روند تغییرات در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب حرکت خوبی بود اما نقاط ضعفی دارد که باید رفع شود.

باهنر ادامه داد: ساختار جبهه مردمی به گونه‌ای نیست که یک حزب شود اما می‌تواند حلقه وصل و جمع‌کننده نیروهای جبهه اصولگرایی باشد چنانچه در انتخابات گذشته این کار را به خوبی انجام داد.

وی تاکید کرد: کار خوبی که در جبهه مردمی نیروهای انقلاب انجام شد این بود که بنای تصمیم گیری‌هایشان در مخروطی از پایین به بالا بود اما متاسفانه این حرکت به خوبی پیش نرفت و با ضعف‌هایی مواجه شد که باید اصلاح شود.

** هنوز به انتخابات مجلس پیش‌رو ورود نکرده‌ایم

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوالی درباره ورود اصولگرایان به مباحث انتخابات مجلس پیش‌رو گفت: هنوز اقدام جدی انجام نشده است و ما هم علاقه‌ای به ورود انتخابات زود هنگام نداریم؛ مطرح شدن مسائل انتخاباتی از الان در فضای رسانه‌ای مناسب نیست چرا که کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد و خواست مردم حل مشکلاتشان است.

** هر گونه مذاکره‌ای با انگلیس باید در جهت ارتقای روابط عادلانه و عالمانه میان طرفین باشد

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی در مورد سفر وزیر امور خارجه انگلیس با کشور گفت: ما از گفتگو و تعامل همواره استقبال کرده‌ایم اما این گفتکو یک شرط دارد که باید طرفین شأن خود را حفظ کنند و در گفت‌وگو ها زیاده‌‌خواهی غیر معمول نداشته باشند.

باهنر بیان کرد: وقتی مذاکره سیاسی انجام می‌شود قاعدتا معامله هم وجود دارد اما اگر بخواهند در مذاکرات وارد خط قرمزها شوند مسلما این مذاکرات بی نتیجه می‌ماند.

** از حضور مقامات اروپا در کشورمان استقبال می‌کنیم

وی با بیان اینکه از حضور مقامات اروپا در کشورمان استقبال می‌کنیم ادامه داد: مقامات اروپایی اگر مسائلی برایشان مبهم است می‌توانند سوال کنند و ما پاسخ‌های قانع کننده‌ای می‌دهیم اما اگر قصدشان دخالت است باید بگویم دوران دخالت به پایان رسیده است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: انگلیس هنوز مستعمراتی دارد و می‌تواند هر گونه که می‌خواهد با آنان مذاکره کند اما در مذاکره با ایران باید منافع طرفین تعریف شود و در جهت ارتقای روابط عالمانه و عادلانه باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد ادعای سکه دادن حمید بقایی به چند نفر از جمله باهنر اظهار کرد: بنده خیلی مایل نیستم درباره اینگونه بحث‌ها صحبت کنم اما مشخص است که این قبیل اقدامات با هدفی از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

باهنر افزود: آیا این آقایان که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند دنبال شریک جرم می‌گردند. با این بحث‌ها می‌خواهند افکار عمومی را منحرف کنند. زمانی مسئول بودند کشورمان حدود 500 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت اینها کجا رفته است. چه مقدارش در بودجه مصرف شده و چه مقدارش خارج از بودجه، مسلما می‌خواهند افکار عمومی را درگیر این بحث های حاشیه‌ای کنند.

**برخی آقایان عموم توقعشان از نظام این است که "بیایید من را بگیرید"

وی در پاسخ به سوالی در مورد اتهاماتی که محمود احمدای ن‍ژاد علیه دستگاه قضا مطرح می‌کند گفت: بعضی از آقایان به جایی رسیده‌اند که مرتب فریاد می‌زنند محتسب بیا من را بگیر و عموم توقعشان از نظام این است که آنها را بگیرد تا پشت آن بتوانند هزینه دیگری را به نظام تحمیل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: اگر حکمت و مسامحه‌ای وجود دارد معنایش اراده نداشتن و رسیدگی نکردن نیست. اگر قرار است حرکتی هم انجام شود باید عادلانه باشد و هیجانی نباشد.

**درباره تشکیل حزب رهروان با بنده صحبتی نشده است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است با شما در خصوص تشکیل حزب رهروان رایزنی شده است گفت: کسی در این خصوص با بنده مذاکره‌ای انجام نداده و همه چیز در حد حدس و گمان است؛ نگران آینده نظام مردم سالاری دینی در غیبت چند حزب فراگیر و قوی هستم و فکر می‌کنم لازمه استمرار حرکت و دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام وجود چند حزب شناسنامه دار و فراگیر است.

** اختیارات جهانگیری در عمل محدود شده است

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اصلاح طلبان شرط کاندیدا شدن جهانگیری در انتخابات آینده را خروج او از دولت اعلام کرده‌اند گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما می‌دانم که اختیارات جهانگیری در عمل و نه در احکام رسمی کم شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم اظهار کرد:این 100 روز با 100 روز اول دولت قبلی خیلی متفاوت نیست .باید حرکت‌ها صحیح باشد و مطالبات مردم در متن باقی بماند و به حاشیه نرود.  محور اصلی مطالبات مردم بحث رونق اقتصادی و اشتغال است و باید به این مهم توجه بیشتری شود.

باهنر با اشاره به پیش‌ران‌های اقتصاد گفت: نفت،‌گاز، مسکن  پروژه‌های عمرانی دولت پیش‌ران‌های اقتصادی هستند. بخش مسکن اگر فعال شود پروژه‌های زیادی را فعال می‌کند. اکر بخش مسکن، پروژ‌ه‌های عمرانی، گاز و نفت فعال نشوند سرنوشت حل مسئله بیکاری مبهم خواهد بود.

 عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پایان از جامعه جوان کشور خواست هنگام ورود به دانشگاه رشته‌هایی را انتخاب کنند که بازار کار داشته باشند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.