سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح توسعه باغات در مازندران

طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار مازندران اجرا می ‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران در همایش خاک، بستر تولید و زندگی گفت: طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در جهت حفظ منابع آبی و خاکی است که با تکنولوژی روز شکل درست آن را یاد بگیریم تا همه بهره‌ برداران از آن درست استفاده کنند.

وی افزود: تمام اتکای کشوربه کشاورزی سه استان شمالی بوده که باید با جدیت در زمینه تغییر اراضی کشاورزی برخورد کنیم که باید نخست منابع را حفظ و بعد درست استفاده کنیم و رفتار ما با خاک زراعی منطقی و علمی باشد.

حیدرپور گفت: زمین و خاک بسیار با اهمیت و با ارزش بوده زیرا بستر حیات و عرصه زندگی و منبع تولید غذایی است و به ضرورت‌هایی مانند کاهش استفاده از کود و کاهش ورود ماشین آلات به زمین باید توجه کنیم تا بحران به وجود نیاید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران افزود: در هر هکتار  زمین، 15 تا16 تن فرسایش خاکی و آبی داریم و بدانیم این ها سرمایه ای است که قابل جبران نیست و ضرورت استفاده از آن اهمیت دارد زیرا آب و خاک دو عنصر مهم در حیات بشر و تولید مواد غذایی است.

حیدرپور گفت: اراضی شیب دار، جنگل و مراتع را حفظ کنیم زیرا این ها ریه‌های تنفسی بشر و اکسیژن‌ ساز هستند که باید مردم نسبت به این امر آگاه باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران افزود: برای استفاده زودگذر خود جنگل را قطع و مراتع را تخریب کرده و در معرض آب و باد قرار می‌دهیم که وظیفه ما در بخش کشاورزی این است که این منابع را مدیریت و حفظ کنیم.

انتهای پیام/ م

توسعه کشت در اراضی شیب دار مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.