سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در پی واردات بی‌ رویه برنج

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در پی واردات بی‌ رویه برنج سخت دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی  گفت : محمود حجتی می گوید برای واردات برنج تحت فشار جهانگیری و شریعتمداری هستم.

وی با بیان اینکه واردات بی‌ رویه برنج ، به خاطر منافع یک عده‌ای است که در دستگاه‌های دولتی نفوذ دارند گفت : وزیر یک کشور می‌خواهد از راه واردات کشور را اداره کند و من سخت به دنبال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هستم.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود : در دستگاه‌های دولتی هم یک عده هستند که منافع آن‌ها را بر منافع ملی کشور می‌فروشند و این کارها خلاصه‌اش اتفاقات امروز برنج در گیلان می‌شود.

مهرداد لاهوتی گفت : هفته گذشته سؤالی را از وزیر جهاد کشاورزی پرسیدم که میزان برنجی را که نیاز داریم‌ چقدر است؟ و ایشان علی‌ رغم اینکه همیشه  سرانه مصرف برنج کشور را ۳۶ کیلوگرم اعلام می کرد  اما این دفعه حرفش را عوض کرد.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، محمد صادق حسنی نماینده رشت هم حضور داشتند افزود : من به وزیر گفتم که اصلاً در مورد 2 میلیون ۸۰۰ هزار تن نمی خواهم بحث کنم و همان 3 میلیون ۲۰۰ هزار تن شما که من اعتقاد دارم عدد غلطی است ،  ما اعتقاد داریم که 2 میلیون ۴۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود اما وزیر به 2 میلیون ۲۰۰ هزار اعتقاد دارد.

مهرداد لاهوتی خاطر نشان کرد : اگر ما همان یک ‌میلیون تن برنج تولیدی را در کشور نظر بگیریم، در6 ‌ماهه سال گذشته ۶۰۸ هزار تن  و در 7 ماه امسال هم یک‌میلیون ۶۰ هزار تن برنج وارد کردند ،  با توجه به این مسئله الآن تکلیف چیست؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر  برای ثبت سفارش محدد به وزارت بازرگانی نامه نوشته است گفت : یک‌میلیون تن تا پایان امسال و با محاسبه یک ‌میلیون تن برنج قاچاق در جمع 3 میلیون ‌تن می‌شود و این یعنی که وزیر یک کشور می‌خواهد از راه واردات کشور را اداره کند.

وی تصریح کرد : من در جلسه با وزیر کشاورزی گفتم که اجازه دهید ما حداقل زمین‌هایمان را تغییرکاربری دهیم تا  دست از سر ما بردارید زیرا شما نیاز به کشاورزی ندارید و ما هم‌ نمی‌خواهیم‌ کشاورزی کنیم.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در جلسه با وزیر کشاورزی محمود حجتی به من گفت ما تحت‌فشار یک عده هستیم بیان کرد : وی در آن جلسه گفت که من تحت ‌فشار آقای جهانگیری هستم و یک‌بار دیگر هم گفته بود ما تحت‌فشار آقای شریعتمداری هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : من سراغ رهبری معظم انقلاب می‌روم و دست به دامن ایشان می‌شوم.

مهرداد لاهوتی گفت : بعد از این اتفاقات  محمود حجتی آمد و نامه نوشت به ‌وزارت صنعت - معدن و تجارت که فعلاً واردات متوقف شود که خدا را شکر متوقف ‌شده است.

وی تصریح کرد : من انتقادات بسیاری از ایشان دارم و از جمله نمایندگانی هستم که سخت دنبال استیضاح ایشان هستم.

 

انتهای پیام/م.ع

درخواست نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی مبنی بر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با برسی و با نظارت بیشتر به خوبی حل بشه