سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی ملاحظات زیستی سرخه‌حصار برای تبدیل به اکوپارک

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری با بیان اینکه جنگل سرخه حصار پتانسیل ذاتی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد، گفت:قرار نیست که شهرداری بودجه‌ای اختصاص دهد و یا آن را تغییر کاربری دهد.

صدرالدین علی‌پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه پارک جنگلی سرخه حصار بین شهر تهران و پارک ملی است، اظهار کرد: این پارک به لحاظ حفاظتی و محیط زیستی شامل یکسری موضوعات جدید است، زیرا هر اتفاقی که قرار باشد آنجا رخ دهد باید از قبل مورد مطالعات و ارزیابی‌های دقیق قرار گیرد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه ای برای آنجا تعریف نشده است، افزود: در حال حاضر صرفا توافقی بین اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست که متولی بحث حفاظت از آنجا است، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شهر تهران به سمت پروژه‌هایی که دارای درآمد پایدار باشند پیش نرفته است، خاطرنشان کرد: مسائلی از جمله امکانات تفریحی که باعث رفاه مردم شوند، کمتر فراهم شده و این یک حرکت برای تبدیل این پارک به یک مکان تفرجی است.

علی‌پور تصریح کرد: در فاز یک این پروژه توافق کردیم که با رعایت اصول و همین طور بررسی همه جانبه برای حفظ آیتم‌های مربوط به محیط زیست یک برنامه‌ریزی زمانداری را برای پارک سرخه حصار انجام دهیم تا تبدیل به یک قطب گردشگری برای شهر تهران شود و مردم از پتانسیل آن استفاده کنند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه قرار نیست شهرداری تهران بودجه‌ای را به این پروژه اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی در جاهایی که تخصص دارند و با نظارت سازمان گردشگری و میراث فرهنگی استان تهران و شرکت‌هایی که در زمینه تفرجی و گردشگری سابقه دارند، قرار است طرحی ارائه شود و ملاحظات محیط زیستی آن بررسی شود و اگر قابلیت انجام این کار بدون آسیب زدن به اکوسیستم آنجا وجود داشت به عنوان یک اکوپارک این قابلیت را به اجرا می‌رسانیم.

وی افزود: با شروع پروژه‌، دستگاه‌های متولی تا پایان کار به عنوان ناظر حضور خواهند داشت تا از این فضا استفاده بهینه شود.

علی‌پور با تاکید بر اینکه قرار نیست شهرداری آنجا را تغییر کاربری دهد، اظهار کرد: با این روند ابتدا پتانسیل سنجی می‌شود و بعد اگر قابلیت داشت اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جنگل‌هایی که در آنجا وجود دارد، این منطقه از یک پتانسیل ذاتی برای تبدیل به یک قطب گردشگری برخوردار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.