سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان;

افزایش مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت زکات

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان از افزایش 95 درصدی مشارکت مردم این استان در پرداخت زکات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، اسماعیل رنگریز رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان از افزایش 95 درصدی مشارکت مردم این استان در پرداخت زکات خبر داد و گفت: تا پایان هفت ماهه امسال بیش از 2.5 میلیارد تومان زکات در استان سمنان جمع آوری شده است.


وی با اشاره به اینکه این نهاد تلاش می‌کند زکات جمع‌آوری‌شده را صرف کمک به فقرا و آبادانی کشور کند افزود: مشارکتهای مردم در پرداخت زکات در هر شهر و روستا برای توسعه همان منطقه هزینه می‌شود .


وی بابیان اینکه در هفت‌ماهه نخست امسال دو میلیارد و ۵۳۰ میلیون زکات در استان سمنان جمع‌آوری شد افزود: از این مجموع دو میلیارد ۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی و ۴۸۰ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات بوده است .


رنگریز بااشاره به اینکه در هفت ماه نخست سال گذشته یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان زکات در استان سمنان جمع‌آوری شد افزود: حجم مشارکت مردم در پرداخت زکات این استان در سال جاری ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است .


وی بیان کرد: ۷۷ درصد زکات جمع آوردی شده در استان سمنان به ارزش یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان سهم کمک به فقرا در سرفصل‌های تهیه جهیزیه، هزینه‌های درمانی، تامین مسکن و کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ۲۳ درصد صرف چهار پروژه عام‌المنفعه این استان شد.


گرمسار پیشتاز در پرداخت زکات


رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه شهرستان گرمسار با پرداخت ۵۷۵ میلیون تومان زکات بیشترین حجم مشارکت را نسبت به هشت شهرستان استان سمنان داشته است افزود: شهرستان‌های دامغان، سمنان، میامی، سرخه، آرادان، مهدی‌شهر و شاهرود به ترتیب در مراحل بعدی پرداخت زکات قرار دارند .


وی گفت : تعهد کمیته امداد استان سمنان برای جمع‌آوری زکات در هفت‌ماهه نخست امسال، سه میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان بوده است که با جمع‌آوری دو میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان، ۵۴ درصد تعهدات این نهاد محقق شد .


وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۷۵۶ نفر در استان سمنان تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند افزود: از این تعداد هشت هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۱۳ هزار و ۶۴۰ نفر ماهیانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.


انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.