سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی اختصاصی سایت Inside the games با علی حسینی:

هر اتفاقی حکمتی دارد/ از جاستین گاتلین الگو گرفتم

علی حسینی وزنه بردار کشورمان و دارنده مدال نقره مسابقات جهانی آینهام آمریکا به سایت the games Inside گفت برای بازگشت به دوران قهرمانی از جاستین گاتلین الهام گرفته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید علی حسینی که با پشت سر گذاشتن دوران محرومیت 8 ساله به دلیل استفاده از مواد نیروزا، چندی پیش در رقابت های جهانی آناهایم ایالات متحده شرکت کرد و به دو مدال نقره و یک برنز دست یافت، در مصاحبه با Inside the games عنوان کرد،در راه بازگشت به دوران قهرمانی از جاستین گاتلین ،دونده آمریکایی،الهام گرفته است.


Inside the games در این باره می نویسد؛ جاستین گاتلین، دونده ای که دو بار محرومیت دوپینگ را تجربه کرده و در مسابقات جهانی دو و میدانی لندن در ماه آگوست به هنگام پیروزی بر یوسین بولت و کسب مدال طلای جهان از سوی گروهی از تماشاگران هو شد، الهام بخش وزنه بردار ایرانی شد که پس از سپری کردن محرومیت هشت ساله اش  بازگشت فوق العاده ای به مسابقات داشت.

این سایت در معرفی وزنه بردار کشورمان نوشت؛ سعید علی‌حسینی در سن بیست و یک سالگی به دلیل دوبار ارتکاب دوپینگ به صورت مادام العمر محروم شد اما با دو تجدید نظر، مدت محرومیتش به هشت سال کاهش یافت. او در بازگشت درآناهایم توانست پس از تالا کالاخادزه، قهرمان سنگین وزن گرجستان ،مدال نقره کسب کند.

 علی حسینی 29 ساله، که اهل اردبیل است، هنوز به حدی جوان است که به المپیک 2020 توکیو فکر کند.

او در مصاحبه اختصاصی به Insidethegames گفت: "صد درصد بله، طلای توکیو برای من است."

جاستین گاتلین نیز بعد از دوبار محرومیت همین کار را انجام داد. او یک اسطوره است. من مسابقات او را دنبال می‌کردم.

"اما او پسر کوچکی بود، من خیلی بزرگتر هستم - پس برای بازگشت، من شماره یک هستم.

"من آماده هستم که به سطح متفاوتی بروم."

اگر آمادگی علی حسینی نزدیک به سطح دوران جوانی اش باشد، او مدعی قرار گرفتن روی سکوی المپیک خواهد بود.

نه سال پیش در چنین روزی (جمعه 8 دسامبر)، علی حسینی، در دسته فوق سنگین رکورد جوانان جهان را شکست که هنوز هم دست نخورده باقی مانده است - 206 کیلوگرم در یک ضرب، 245 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 451 کیلوگرم.

از او به عنوان جانشین حسین رضازاده قهرمان بزرگ ایران یاد می شد، که هنوز یک رکورد دارد که تالاخادزه هنوز نتوانسته آن را بشکند،رکورد 263 کیلوگرم در دو ضرب که سال 2004 ثبت شده است.

یک سال پس از این رکورد شکنی در رده جوانان، به نظر می رسید کار علیه حسینی با دو دوپینگ مثبت و یک محرومیت مادم العمر به پایان رسیده است.

اما فدراسیون وزنه برداری ایران (IRIWF) فکر می کرد این وزنه بردار ارزش آن را دارد که بخاطرش مبارزه کند، حتی اگر چند سال طول بکشد.

در سال 2011، درخواست تجدید نظر او در دادگاه داوری ورزش موفق بود، به این دلیل که یک مربی که بعدها محروم شد ، بدون اطلاع وزنه برداران به آنها ماده ممنوعه «کلنبوترول» داده است.

ممنوعیت علیه حسینی به 12 سال کاهش یافت و سال گذشته فدراسیون وزنه برداری ایران اعلام کرد که پس از درخواست تجدید نظر مجدد، این محرومیت به هشت سال کاهش یافته است.

علی حسینی گفت: " ترجیح می دهم در مورد گذشته صحبت نکنم، اما که نفوذ خارجی وجود داشته، درست است."

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران ، گفت: "پدر سعید صاحب یک سالن ورزشی در اردبیل است و او تمرینات خود را ادامه می داد،

او بدن خود را در تمام مدت آماده نگه داشته بود، زمانی که نمی دانست که آیا او به ورزش باز نخواهد گشت یا نه.

"ما از IWF در مبارزه با دوپینگ حمایت می کنیم، آنها باید قوی باشند.

"از نظر ما این پسر گناهکار نبود

"او نمی داند چه اتفاقی افتاده است، شاید این مربی بود که اشتباه کرده بود.

او در آن زمان از نظر روحی حال خوبی نداشت.

اما الان وقتی من با او صحبت می کنم راضی است. اگر من از گذشته حرف بزنم او می گوید نه آقای رئیس دوست ندارم به گذشته فکر کنم. می خواهم به آینده فکر کنم. کسب چنین مدال‌هایی فوق العاده است.

علی حسینی در دورانی که از وزنه‌برداری دور بوده است در رشته پزشکی ورزشی تحصیل کرده است و می گوید در حال گرفتن مدرک دکترای خود است.

او در اوایل تحصیلاتش "کمی درگیر" وزنه برداری شد، اما اذعان کرد که "چهار سال اول برای من بسیار سخت بود".

پس از اولین رای CAS او شروع به تمرین بیشتر،کرد تا اعتماد به نفس داشته باشد، "و فکر کردم که من می توانم آن را انجام دهم".

محرومیت او در هفته گذشته ماه اکتبر پایان یافت و پس از آن همه سال دوری از ورزش، به نظر می رسید که آسیب دیدگی مانع کار او شود.

او دچار مشکل زانو شده بود که بر آمادگی اش برای آنهایم تأثیر گذاشته بود و وقتی او شروع به بازگشت کرد کمبود رقابت مشهود بود.
این گزارش در پایان به نحوه رقابت او در مسابقات جهانی پرداخت.

علی حسینی درباره انتخاب وزنه ها گفت: "توصیه من مربی بود که کم کم وزن وزنه را بالا ببرم. به خودم فشار نیاورم. اگر جواب داد توانیم برویم سراغ وزنه آخر. همه در اطراف من می‌دانند که من مذهبی هستم. من معتقدم که هر اتفاقی دلیلی دارد. من خدا را برای حکم دادگاه عالی ورزش شکر می‌کنم.

این همان چیزی است که او انجام داد، از 236 کیلوگرم به 243 کیلوگرم و سپس به سراغ 251 کیلوگرم رفت.

علی حسینی می تواند به زودی نفر شماره یک ایران باشد.

علاوه بر مسابقات قهرمانی جهان سال آینده در ترکمنستان، بازی های آسیایی در ماه سپتامبر و شاید در ماه مارس، جام فجر اهواز پیش روی او وجود دارد.

علی حسینی گفت: همه اطرافیان من می‌دانند که من فرد مذهبی هستم. من معتقدم که هر اتفاقی حکمتی دارد. خدا را برای حکم دادگاه عالی ورزش شکر می‌کنم.

انتهای پیام/

علی حسینیگاتلین الگویم بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.