سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت شهرضا:

سلامت مردم شهرضا با توزیع نان‌های خانگی در سوپرمارکت‌ها تهدید می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: توزیع نان‌های خانگی که بدون هیچ نظارتی پخت می‌شود، سلامت مردم شهرضا را تهدید می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حجت‌الله موسوی عصر امروز در جلسه کمیته سند ملی تغذیه و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به ضرورت ایجاد آزمایشگاه مواد غذایی در دانشگاه آزاد شهرضا، اظهار کرد: مکاتبات لازم با سازمان غذا و دارو انجام شده و منتظر جواب هستیم.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مواد غذایی برای شهرستان نیاز است، افزود: بر اساس برنامه استان، نمونه‌های مواد غذایی سر وقت به استان فرستاده شده و به وقت نتیجه آن به شهرستان اعلام می‌شود، اگر نمونه‌های مواد غذایی مشکل داشته باشد با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به توزیع نان‌های خانگی در سوپرمارکت‌های سطح شهر، گفت: شبکه بهداشت نمی‌تواند بر افرادی که بدون مجوز در منازل اقدام به پخت نان می‌کنند، نظارت کند.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشت اجازه ورود به منازلی که اقدام به پخت نان می‌کنند را ندارد، اذعان داشت: در حال حاضر دو مجتمع پخت نان در شهرضا و شهرک رازی اقدام به پخت نان بسته‌بندی می‌کنند و توزیع نان در سوپرمارکت‌ها غیر از نان‌های این دو مجتمع ممنوع و غیربهداشتی است.

موسوی با تأکید بر اینکه کاهش مصرف نمک و مواد افزودنی غیرمجاز در نان‌ها باید نظارت شود، مطرح کرد: برای بالا بردن کیفیت نان‌های خانگی به آن افزودنی‌های غیرمجاز اضافه می‌کنند که تأثیر منفی بر روی ارزش غذایی نان دارد و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی با تأکید بر اینکه باید تمام نان‌های موجود در سوپرمارکت‌ها جمع‌آوری شود و فقط نان‌های دو مجتمع پخت در مغازه‌ها توزیع شود، خاطرنشان کرد: کیفیت نان و کاهش نمک در نان‌های بسته‌بندی باید رعایت شود و تاریخ تولید و انقضا داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.