سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش:

بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان زیر پوشش المپیاد ورزشی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۴۰ درصد مدارس سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش  استان در جلسه شورای اداری اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد مدارس سیستان و بلوچستان با جمعیت ۳۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه امسال برای چهارمین سال المپیاد در سطح کشور اجرا می‌شود و تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح‌ها و برنامه‌ها قرار گرفته‌اند، افزود: یکی از اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب و شعار المپیاد درون مدرسه‌ای "تحصیل، تهذیب و ورزش" است.

وی به افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای زابل با حضور ۴۰۰ دانش‌آموز دختر این شهرستان زابل با هدف ایجاد شور و نشاط و شادابی در روز‌های اخیر اشاره داشت و گفت: این المپیاد ورزشی به مناسبت هفته وحدت و به یاد شهدای مدافع حرم در تمامی مدارس شهرستان زابل برگزار می‌شود.

نخعی اظهار داشت: این المپیاد به صورت محوری و متمرکز با حضور دانش‌آموزان دختر از ۴۰ آموزشگاه دخترانه در ۹ رشته ورزشی بدمینتون، شطرنج، تنیس، دو و میدانی، والیبال، فوتسال، بازی‌های بومی و محلی، کبدی و هفت سنگ برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ورزش یعنی شادی، نشاط، تحرک و پویایی و یکی از چالش‌های قرن ۲۱ کم‌تحرکی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این قرن بازی‌های بومی محلی از افراد گرفته شده و بازی‌های کامییوتری و کم تحرک بین دانش‌آموزان و قشر نوجوان جایگزین شده است.

وی تصریح کرد: جهت پر کردن خلا یاد شده، طرح‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برای مدارس تعریف شده که در این راستا یکی از فعالیت‌های تعریف شده المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، ورزش صبحگاهی و سایر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در مدارس و سطح آموزشگاه‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.