سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید آذرآباد

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آذرآباد از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید محمد آذرآباد سال1349 در شهرستان نقده دیده به دنیا آمد، در دامن پر ازمهر و محبت خانواده رشد و نمو کرد تا اینکه به سن تحصیل رسید و وارد مدرسه گردید. دوره ابتدایی را با موفقیت سپری نمود و سپس دوره راهنمایی و متوسطه را نیز با علاقه خاصی به پایان برد و مدرک دیپلم را اخذ کرد.


عشق به میهن و انقلاب باعث پیوستن او به سبزپوشان نیروی انتظامی گردید و به عنوان درجه دار استخدام شد و با قلبی سرشار از خلوص و ایمان و با کوله باری از وظیفه شناسی و خدمتگزاری در منطقه محروم و دورافتاده ماکو در منطقه کلیساکندی با مستضعفان خاک نشین همدل و همراه و هم زبان شد.

عمری عاشقانه خدمت کرد و صادقانه در مسیر انقلاب و پاسداری از ارزشهای الهی گام زد و مردانه، عَلَم تعهد و تکلیف را بر دوش کشید.این جوان باوفا و متعهد، خانواده ای مذهبی داشت و در این فضای معنوی خانواده رشد کرده بود،به اهل بیت عصمت و طهارت علاقه خاصی داشت و خانواده اش او را خیلی دوست داشتند.

ملت ایران برای پاسداری از انقلاب جوانان زیادی را تقدیم کرده بود. جبهه های ایران با نفس گرم رزمندگان حال و هوای دیگری می گرفت. دوران جنگ تمام شده بود اما پایگاه ها، مرزها و پادگانها در حال آموزش نظامی و آماده ساختن سربازان و رزمندگان برای روزهای احتمالی جنگی دیگر بودند.

شهید محمد آذرآباد هم در یکی از پایگاه های شهرستان ماکو مشغول انجام وظیفه بود که بر اثر کولاک شدید و توفان، در تاریخ1372/8/11 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمد آذرآباد 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.