سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بازرسی خراسان رضوی؛

ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه گردشگری استان نهفته است

مدیر کل بازرسی خراسان رضوی گفت:ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه گردشگری استان نهفته است که باید احصا و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت الاسلام درویشیان در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور نیاز به یک سند چشم انداز و یک برنامه مدون توسعه گردشگری دارد و استان خراسان رضوی نیز جزو این افق باید دیده شود.

 وی گفت: باید تبلیغات بیشتری برای معرفی آثار تاریخی شهرستان‌های استان صورت بگیرد و مسئولین استان و نمایندگان مجلس بیشتر با این فضا‌ها آشنا شوند.

مدیر کل بازرسی خراسان رضوی گفت:صنایع دستی در کشور مغفول مانده و جدی گرفته نشده است و همین صنایع دستی در صورت احیا شدن هم اشتغال زایی ایجاد می‌کند و مکمل گردشگری است.


حجت الاسلام درویشیان افزود: میراث فرهنگی باید طبق قانون اموری را که می‌تواند به بخش خصوصی واگذار کند و مشوق‌هایی نیز برای سرمایه گذاران، در نظر بگیرد.

وی گفت: ما حمایت لازم را از تصمیم‌های قانونی که در اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گرفته خواهد شد انجام خواهیم داد و باید هماهنگی و همفکری بیشتری بین دستگاه‌های دست اندر کار امر گردشگری صورت پذیرد.

محمد رحیم رهنما، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت:: خراسان رضوی دارای بیش از ۶ هزار اثر و بنای تاریخی است که ۱۶۰۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی و معنوی کشور و قنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت جهانی استان خراسان رضوی در یونسکو ثبت شده است.

وی افزود: در خراسان رضوی دو هزار واحد و تاسیسات گردشگری شامل واحد‌های اقامتی ودفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است و در حوزه صنایع دستی نیز مشهد در سال ۲۰۱۶ عنوان جهانی شهر گوهرسنگ‌ها را از آن خود کرد که حائز اهمیت است.

رهنما گفت: هدف ما ارتقای سازمانی بویژه در حوزه ارتقای شهرستان‌ها است به طوریکه در حال حاضر در ۲۸ شهرستان استان دارای ۱۹ نمایندگی،۹ اداره و ۱۰ نمایندگی هم در حال تبدیل به اداره شدن داریم و تلاش کردیم تفویض اختیار مسئولین شهرستان‌ها را افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود:سعی می‌کنیم ارتباط بیشتری با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها داشته باشیم و امور را به بخش خصوصی واگذار و از تصدی گری دولت بکاهیم و هوشمند سازی اداره کل را در دستور کار داریم و از تشکل‌ها و سمن‌های فعال حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی حمایت می‌کنیم و با مشارکت شهرداری و شورای شهر طوس را احیا خواهیم کرد.

رهنما گفت: بحث‌های نظارت بر تاسیسات گردشگری را به منظور افزایش کیفیت تاسیسات گردشگری و ارتقای رضایت مندی گردشگران و نهایتا افزایش ماندگاری، کارایی سیستم هتلی گردشگری را دنبال خواهیم کرد و حفاظت از میراث فرهنگی، تقویت جایگاه یگان حفاظت را به منظور حراست از آثارتاریخی و تهیه طرح جامع گردشگری سلامت را در دستور کار داریم.


انتهای پیام//ز. ج.



دیدار مدیر کل میراث فرهنگی با مدیر کل بازرسی خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.