سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی تصادفات در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال، مجموع تصادفات در محور‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ دوم رحمت الله نجفی رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، مجموع تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت، تعداد تصادفات فوتی ۱۲ درصد، تعداد متوفی ۱۴ درصد و تصادفات خسارتی شش درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی ۵۰ درصد و تعداد مجروحین ۲۱ درصد افزایش یافت.

نجفی اضافه کرد: ۶۱ درصد تصادفات این مدت هم مربوط به خودرو‌های سواری، ۲۳ درصد مربوط به وانت‌بارها، هفت درصد مربوط به موتور سیکلت، هشت درصد مربوط به کامیون‌ها و یک درصد مربوط به سایر وسایل بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین علت تصادفات در این مدت، تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۲ درصد و انحراف به چپ با ۳۱ درصد بود و پس از آن، بی توجهی به جلو با ۱۵ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۰ درصد، خستگی و خواب‌آلودگی با پنج درصد، رعایت نکردن فاصله طولی با یک درصد و سایر عوامل با سه درصد می‌باشد.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال ۶۲ درصد تصادفات در محور‌های چهارمحال و بختیاری بین ساعات ۱۲ تا ۲۴ رخ داده است.

وی گفت: به منظور کاهش تصادفات، راه‌های شریانی درجه یک استان باید ضمن تبدیل به بزرگراه، توسعه یابد و در تمامی محور‌ها از جمله راه‌های روستایی، دوربین ثبت تخلفات نصب شود.

انتهای پیام/ز

کاهش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.