سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژوهشگران برتر بخش کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل شدند

با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارآیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛صبح امروز با حضور نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان و تعدادی دیگر از مسئولان استانی، از از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

صفرزاده در این مراسم که در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، بر لزوم بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی‌های نوین در جهت ارتقای کشاورزی استان تاکید و گفت: نظام مهندسی کشاورزی استان دارای ۱۰ هزار عضو است، از سویی دیگر ۲۱۰ هزار کشاورز در استان مشغول فعالیت هستند؛ اگر بتوانیم ارتباط بین مهندسین کشاورزی با مروجین و کشاورزان را برقرار و نهادینه سازی کنیم بدون تردید شاهد ارتقای تولید، بهره وری، افزایش درآمد کشاورزان و همچنین کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم محصولات کشاورزی استانمان را صادر کنیم باید ضمن کاهش هزینه‌های تولید، کیفیت محصولات را نیز ارتقا دهیم که دستیابی به این هدف، با استفاده از دانش و تحقیق و پژوهش میسر خواهد بود؛ لذا سرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه راهگشا و تسهیل کننده مسیر توسعه و پیشرفت و شکوفایی استان است.

معاون استاندار همچنین به عمده محصولات تولیدی کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: سیب و چغندرقند بعنوان دو محصول عمده استان محسوب می‌شوند که در تلاش هستیم با راه اندازی موسسات تحقیقاتی سیب و چغندرقند در استان، در جهت افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید این محصولات در استان گام برداریم.

فعال‌تر شدن و استفاده بهینه از ظرفیت‌های تشکل‌های کشاورزی در استان، اهمیت دادن به موضوع تحقیق و پژوهش و کاربردی نمودن پژوهش‌ها در بخش کشاورزی از دیگر موارد مورد تاکید صفرزاده در این مراسم بود.

غفاری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این آیین، گزارشی از روند اجرای طرح‌های تحقیقاتی در این مرکز ارائه کرد.

انتهای پیام/ن.م

 

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی استان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.