سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روحیه نقادی جنبش دانشجویی ابزاری برای ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگوست

عضو کمیسیون فرهنگی گفت:جریان دانشجویی تا زمانی که روحیه نقادی داشته باشد، می‌تواند در مقابل قدرت‌های زورگو ایستادگی کند.

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه 16 آذر روز نمادین تقابل با جریان استکبار و استعمار خارجی است، گفت: در آن سال دانشجویان در جریان سفر نیکسون رئیس‌جمهور آمریکا و در برابر استبداد رژیم شاهنشاهی پهلوی ایستادند و به صورت بی‌رحمانه سه قهرمان جنبش دانشجویی در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی همیشه دارای آرمان‌ها، اهداف مشخص و پایبندی به اصول بوده‌، این جنبش با شعار استبداد و استعمارستیزی در برابر قدرت‌های زورگو ایستادگی کرده و منادی عدالت، حقانیت و حاکمیت با نیت اعتلای ارزش‌های متعالی انسانی و دینی بوده است.

نماینده مردم فریمان با بیان اینکه این جریان تا زمانی که روحیه نقادی داشته باشد می‌تواند در مقابل قدرت‌های زورگو ایستادگی کند، تصریح کرد: جنبش دانشجویی با روحیه مطالبه‌گری حقانیت باید به دنبال ایجاد یک عدالت واقعی در میان جوامع بشری باشد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: جنبش‌های دانشجویی در برابر قدرت‌های امپریالیسم، حاکمیت قدرت‌های سرمایه‌‌داری و جریاناتی که با حاکمیت پول و قدرت خواهان اداره دنیا هستند، ایستادگی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید براینکه تقریبا جنبش‌های دانشجویی در تمام دنیا دارای یک سری آرمان‌های شبیه به هم و نه به صورت صد در صد هستند، گفت: جریانات دانشجویی باید بتوانند بر مدار روز دانشجو حرکت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
روز دانشجو مبارک