سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی:

٩٠ درصد از یافته‌های پژوهشی صنعت غذا در مؤسسه اجرایی می‌شود

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از اجرایی شدن ٩٠ درصد از یافته‌های پژوهشی صنعت غذا در این مؤسسه خبر داد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قدیر رجب زاده در نشست خبری رییس و مدیران موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اظهار داشت: یکی از زمینه هالی فعالیت موسسه صنایع و غذایی تشخیص غذای حلال و تراریخته است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک آزمایشگاه تشخیص غذای حلال و تشخیص غذای تراریخته در مجموعه موسسه علوم و صنایع غذایی به بهره برداری می‌رسد.

 رئیس موسسه علوم و صنایع غذایی به حوزه کاری این موسسه اشاره کرد و گفت: ستاد توسعه فناوری نانو، مرجعیت مالکیت فکری در بحث اختراع و مجری طرح ارزیابی خطر آلاینده‌های غذایی از جمله زمینه‌های فعالیت این موسسه است.

رجب زاده در ادامه به لزوم افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: جذب دانشجوی پژوهش محور از سال ۹۰ در موسسه علوم و صنایع غذایی آغاز شد و به طور متوسط سالیانه ۱۰ نفر جذب شدند.

 رئیس موسسه علوم و صنایع غذایی رسالت اصلی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی را افزایش میزان سلامت و امنیت غذایی دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارتقاء پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اظهار داشت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی، ساختار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به موسسه پژوهشی ارتقاء یافت.

 دکتر رجب زاده ادامه داد: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی ارتقاء ساختاری این موسسه با دو پژوهشکده و ۶ گروه پژوهشی مورد تصویب قرار گرفت و با صدور این موافقت اصولی این موسسه پژوهشی با توسعه به دو پژوهشکده «علوم و صنایع غذایی» و «فناوری‌های پیشرفته مواد غذایی» به ارائه خدمات پژوهشی، آزمایشگاهی، مشاوره‌های تخصصی و فنی و مهندسی در زمینه صنعت غذا خواهد پرداخت.

 رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت:: بر طبق این موافقت اصولی گروه‌های پژوهشی طراحی ماشین آلات، فرآوری و شیمی مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و گروه‌های پژوهشی نانو فناوری، زیست فناوری و ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی به عنوان زیر مجموعه پژوهشکده فناوری‌های پیشرفته مواد غذایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 انتهای پیام / م.. ا

صحبت های رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی درباره اجرایی شدن یافته‌های پژوهشی صنعت غذا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.