یکی از عوامل موثر و مهم در هنگام خرید خودرو هزینه استهلاک آن است؛ اغلب خودروهای تولید داخل در حدود 2-3 سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی دارند و در این مدت خریدار دغدغه خاصی از بابت تعمیرات و سرویسها ندارد. اما مشکل دقیقاً از زمانی آغاز میشود که میزان پیمایش خودرو بالا میرود، گارانتی تمام شده و جعبهدنده خودرو دچار مشکل میشود، آنوقت مالک خودرو باید دست در جیب مبارک کرده و هزینه تعمیرات یا تعویض جعبهدنده را پرداخت نماید، پس چه بهتر که علاج واقعه قبل از وقوع صورت پذیرد و خودرویی انتخاب گردد که کم استهلاک بوده و هزینه قطعات آن پایین باشد.
بیشتر بخوانید: تفاوت عملکرد خودروهای دنده ای و اتوماتیک
توجه شما را به قیمت گیربکس اتوماتیک برخی خودروهای تولید داخل جلب میکنیم. شایان ذکر است که قیمتها براساس اعلام سایت خودروساز استخراج شده است و تنها قیمت گیربکس اتوماتیک کامل خودرو بوده و هزینه اجرت تعویض جداگانه محاسبه میشود.
رنو ساندرو: 12 میلیون و 753 هزار تومان - جعبهدنده این خودرو با تندر اتومات نیز مشترک است.
کیا سراتو: 16 میلیون و 833 هزار تومان
برلیانس H320 و H330: دو نوع جعبهدنده دارند. اولی به مبلغ 24 میلیون و 868 هزار تومان! و کد 4F16 مبلغ 21 میلیون و 680 هزار تومان
جعبهدنده CVT چری - امویام مشترک بین خودروهای TIGGO5-ARIZZO5-X33-550: مبلغ 14 میلیون و 179 هزار تومان
همچنین در صورتی که مشکل گیربکس با تعمیرات جزئی برطرف شود و نیاز به تعویض آن نباشد، باید از کیتهای مخصوص اورهال استفاده شود که برای خودرویی مانند رنو ساندرو کیت تعمیرات در حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد.
منبع: جام جم
انتهای پیام/