سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان:

24 منطقه استان سمنان تحت تاثیر فرسایش خاک است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : ۲۴ منطقه و کانون بحران این استان تحت تاثیر فرسایش خاک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی خاک با بیان اینکه ۲۴ منطقه و کانون بحران استان سمنان تحت تاثیر فرسایش خاک است گفت : خاک مناطق خشک روز به روز به سوی ضعیف شدن در حرکت است که باید با انجام سیاست های راهبردی راهکار مناسبی برای آن اندیشه کرد.

 

وی افزود: پرداختن به مسائل و مشکلات آب و خاک بسیار حائز اهمیت است اما باید توجه داشت می توان آب را انتقال و یا وارد کرد اما توان ایجاد خاک میسر نیست و برای تشکیل یک سانتی متر خاک نیازمند صد سال زمان هستیم.

 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه دنیا امروز به ضرورت حفاظت خاک پی برده و برای آن راهکار ارائه داده است، ابراز داشت: مساحت استان سمنان ۹.۷ میلیون هکتار و سطح اراضی کشاورزی ۱۹۸ هزار هکتار را شامل می شود که بیشتر مسائل مربوط به حفاظت خاک در سطح اراضی در مقوله جهاد کشاورزی می گنجد.

 

میرعماد در ادامه تصریح کرد: حفاظت از خاک در سطح اراضی، مراتع و عرصه های طبیعی، جنگل ها و بیابان ها از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که با طرح های بیابان زایی و جنگل زدایی می کوشد تا از فرسایش خاک جلوگیری کند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه تمام تولیدات، تنوع زیستی و حتی بخش عمده ای از آب در بستر خاک واقع شده لذا در استان سمنان افزایش خاک، کشاورزی حفاظتی، ایجاد باد شکن اطراف مزارع و افزایش مواد عالی خاک را با جدیت دنبال می کنیم تا بتوانیم در جلوگیری از فرسایش خاک نقش موثر ایفا کنیم.


انتهای پیام / ه


همایش روز جهانی خاک در سمنان برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.