سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند مرمت ارگ بم بعد از زلزله راضی کننده نیست

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت 14 سال از زلزله بم از روند ساخت ساز و مرمت ارگ راضی نیستیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،نیکزاد نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی  در بازدید از ارگ تاریخی بم گفت: متاسفانه از روند بازسازی ارگ تاریخی راضی نیستم و ارگ بم در تاریکی و خاموشی کامال است هیچ استفادهای در بحث گردشگری داخلی و خارجی از ارگ بم نمیشود شبها ارگ بم تاریک و خاموش است باید مسئولین برای نور پردازی و استفاده از ارگ اقدام کنند ارگ بم میتواند منبع درامد خوبی برای مردم و شهر بم باشد .


نیکزاد گفت: مدیر پایگاه جهانی ارگ بم در بم نیست و هر چند ماه یک بار به بم میاید و این نارضایتی کارگران ارگ مردم و روند ساخت ساز و مرمت ارگ بم را مشکل کرده است مدیر پایگاه جهانی ارگ اگر میخواهد مدیر ارگ بم باشد باید در بم ساکن باشد ، متاسفانه میراث فرهنگی بم و پایگاه جهانی ارگ بم از هم جدا هستند و باید با هم ادغام شوند این موضوع را به ریاست میراث فرهنگی کشور گفتم و خواستار پیگیری آن هستم .


نیکزاد افزود: دولت خارج از بودجه سال 95 مبلغ 14 میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت ارگ بم اختصاص داده این اعتبار به سال 96 انتقال یافته است و 40درصد این اعتبار تخصیص داده شده است باید هر چه سریعتر ساخت ساز و نور پردازی ارگ قدیم انجام شود ، ارگ یک میراث گهرباری است در اختیار ما باید توجه بیشتری به آن شود زیرا درآمد گردشگری از کشاورزی بیشتر است .

نماینده مردم شرق استان گفت: باید از تمام فضای ارگ بم استفاده شود و از گارگران ارگ بم خواست تمام توان خود را در ساخت ارگ بم بکار گیرند .

انتهای پیام/ی

ارگ بم برای شب ها نورپردازی نشده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.