سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عزم خود را برای رفع مشکلات فرهنگی جزم کند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت‌های دست به دامن اهداف فرهنگی را محقق نمی‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در مراسم تجلیل از سفیران تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدایت یک انسان هدایت همه بشر است، گفت: اگر استعداد جوانان این استان برای ورود به حوزه علمیه زبانزد بوده و آمار ورودی از سایر استان‌ها بیشتر است حاکی از خدمت روحانیون منطقه است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روحانیت در بین مردم این استان آبرومند است و همین امر موجب شده نسل‌های جدید علاقمند به حضور در حوزه‌های علمیه باشند اما متاسفانه ظرفیت ما برای پذیرش بچه‌های استان کم است و امیدواریم در آینده وضعیت بهبود یابد و مشکلات رفع شود.

وی با اشاره به این نکته که هزینه کردن در عرصه فرهنگی سرمایه‌گذاری است، افزود: این سرمایه‌گذاری نیازمند برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و رصد مسؤولان است و اگر هر کدام از این موارد نباشد چیزی به اسم سرمایه‌گذاری را شاهد نخواهیم بود که اعتبارات بدون تخصیص و فعالیت‌های دست به دامن نمی‌تواند اهداف ما در حوزه فرهنگی را محقق کند.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار ما برای توجه به حوزه فرهنگی بیشتر از شرایط کنونی است، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این مراسم حضور داشت، گفت: سکان‌دار بودجه‌ریزی در استان شما هستید پس امیدوارانه به آینده نگاه کنید و عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنید.

آیت‌الله‌ ملک‌حسینی در ادامه با اشاره به عناصر توانمندی، حق‌مداری، انقلابی‌گری و تقوای سیاسی در مدیریت ارشد یک استان افزود: فقدان هر یک از این عناصر مدیریت استان را در رسیدن به اهداف ناکارآمد نشان می‌دهد.

وی خطاب به احمدی اظهار کرد: فرمانداران شما اگر نتوانند فرمانداران شهرستان باشند و احساس کنند فرمانداران یک نقطه و فرد خاصی هستند به اهداف مورد نظر نمی‌رسند که ان‌شاالله این اصول رعایت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم اختصاص امکانات کافی به حوزه‌های علمیه گفت: مدیریت ارشد استان به حوزه‌های علمیه سر بزند نیازها را از نزدیک ببیند، به حوزه علمیه حرمت بگذارد و حرمت ببیند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص مدارس ایجاد شده در شهرستان‌های استان عنوان کرد: برخی از این مدارس ایجاد شدند و برخی دیگر در حال احداث شدن هستند که در زمینه تعمیر و تجهیز این مدارس نیازمند توجه مسؤولان هستیم.

وی خواستار حمایت از طرح هجرت شد و افزود: روحانیون حداقل‌ها را به مردم هدیه می‌کنند و گاه ریال به ریال هزینه‌ای که دریافت می‌کنند را به مردم می‌بخشند و فقط خداوند می‌داند اینها چگونه زندگی می‌کنند.

آیت‌الله ملک‌حسینی بر لزوم حمایت از اداره‌کل تبلیغات اسلامی در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد و گفت: توسعه شبکه تبلیغ یکی از محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حوزه قرآنی، جامع‌القرآن و دارالقرآن‌ها بی‌شک نیازمند حمایت هستند و ان‌شاالله استاندار و سایر مسؤولان این حمایت را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: در شهر سوق ساخت فضای قرآنی بارها وعده داده شده اما اقدامی انجام نشده است، ضمن اینکه برای احداث خانه‌های عالم و مدرسه صدرا نیازمند به حمایت هستیم.

وی با اشاره به مشکلات ائمه جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ائمه جمعه پدران مناطق خود هستند اما این پدران به دلیل اینکه دستشان خالی است برای حمایت از فرزندان خود مظلوم هستند، برخی از ائمه حتی دفاتر مناسبی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ساخت مصلی‌ها هم اشاره کرد و یادآور شد: احداث مصلی‌ها در برخی از نقاط استان به خوب پیش رفته اما در برخی دیگر وضعیت نگران کننده است که امیدوارم تا پایان سال به سرانجام برسند.

آیت‌الله ملک‌حسینی خواستار تعیین رابطی بین استاندار و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان شد و افزود: رابطی تعیین کنید تا مسائل و مشکلات استان به خوبی به استاندار انعکاس داده شود و مدیریت ارشد استان هم پاسخ مناسبی به این مسائل دهند تا شکاف ایجاد نشوند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت اوقاف هم اشاره کرد و یادآور شد: مساجد تحت اشراف اوقاف و امور خیریه مورد حمایت قرار گیرند و بقاع متبرکه هم مورد توجه باشد، ضمن اینکه دکتر نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چیزهایی بر روی کاغذ گفتند که امیدواریم در عمل بیایند.

انتهای پیام/غ

فعالیت‌های دست به دامن اهداف فرهنگی را محقق نمی‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.