سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوت ۷۷ نفر بر اثر اعتیاد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ نفر در هفت ماهه نخست امسال بر اثر اعتیاد در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان   اظهارداشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تلفات اعتیاد ۴۹ نفر بود، ۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عبدی  افزود: ۶۲ نفر از فوت شدگان بر اثر مصرف مواد مخدر و مواد محرک در سیستان و بلوچستان در این مدت مرد و ۱۵ نفر زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که آمار مردان فوت شده بر اثر اعتیاد در هفت ماهه نخست سال گذشته ۴۳ نفر و زنان ۶ نفر در استان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت شهرستان‌های زاهدان با ۶۰ نفر، ایرانشهر با هشت نفر و چابهار با پنج نفر بیشترین آمار تلفات فوتی اعتیاد را در استان داشتند.

عبدی افزود: در این مدت از کل تلفات اعتیاد ۷۳ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر و چهار نفر بر اثر مصرف مواد محرک در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت بیشترین آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر با ۲۴ فوتی در تیر ماه و کمترین آن با چهار فوتی در مهر ماه ثبت شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور)، ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.