سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۲۸ عملیات مقره شویی توسط اداره برق کنارک

رئیس اداره برق کنارک گفت: ۱۲۸ عملیات مقره شویی از ابتدای امسال تاکنون توسط این نهاد بر روی دستگاه‌های ترانسفورماتورعمومی، اختصاصی و دیگر تجهیزات نیازمند در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حسین زنده دل رئیس اداره برق کنارک اظهار داشت: این اقدام با توجه به اهمیت حفظ و افزایش پایداری شبکه، تامین برق مطمئن، پایدار و پیشگیری از وقوع بحران بی برقی انجام شده است.

زنده دل  ادامه داد: تمام خطوط پست‌های برق که در مناطق شهرستان کنارک واقع شده اند در معرض آلاینده‌هایی همچون گرد وغبار، رطوبت و شرجی هوا هستند که بر روی مقره ایجاد آلودگی می‌کنند.

وی افزود: آلودگی مهمترین دلیل بروز شکست الکتریکی خارجی روی سطح مقره و متعاقب آن عملکرد رله‌ها و خروج ایستگاه از مدار است.

وی بیان کرد: به دلیل رطوبت و آلودگی هوا در کنارک همواره مقره شویی انجام می‌شود به طوری که در این مدت بر روی ۹۰۰ دستگاه ترانسفورماتور عمومی، اختصاصی و دیگر تجهیزات نیازمند شستشو در دوره‌های ۱۰ الی ۲۰ روزه انجام می‌شود.

مدیر برق شهرستان کنارک رطوبت، شرجی بودن هوا و نشستن گرد و غبار محیط بر روی تجهیزات شبکه را مهمترین عامل بروز خاموشی‌های ناخواسته روی خطوط فشار متوسط مناطق ساحلی برشمرد و اظهار داشت: اگر این آلاینده‌ها از روی مقره‌ها تمیز نشود منجر به خاموشی خواهد شد.

زنده دل ادامه داد: گروهی تحت عنوان گروه مقره شویی تجهیزات شبکه‌ی فشار متوسط را بصورت خط گرم (برقدار) شستشو می‌دهند.


شهرستان کنارک با ۱۴۰ روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال ۱۳۹۵ تعداد ۹۸ هزار و ۲۱۲ نفر جمعیت با ۲۳ هزار و ۶۰۰ خانوار در ۶۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و همجوار آب‌های اقیانوسی دریای مَکُّران (عمان) واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.