سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میان عربستان و یمن جنگ روانی برقرار است

کارشناس مسائل منطقه گفت: در شرایط درگیری،نیروی نظامی و ارتش کشورها می‌کوشند روحیه کشور مقابل را ضعیف کنند تا جنگ روانی راه بیندازند.

علی اصغر زرگر کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمله موشکی انصارالله یمن به سایت هسته‌ای ابوظبی اظهار کرد: در شرایط تنش و درگیری، معمولا نیروی نظامی و ارتش کشورها با به کارگیری اقدامات تبلیغاتی، می‌کوشند روحیه کشور مقابل را ضعیف کنند تا جنگ روانی راه بیندازند.

وی افزود: شکی نیست که جنگ روانی میان دو کشور دارای تنش، وجود خواهد داشت لذا ممکن است یک کشور اعلام کند دارای موشک‌های نقطه زن بالستیک و کروز است، در برابر این اقدام، طرف مقابل هم اعلام می‌کند چنین موضوعی صحت ندارد و این مسئله طبلی توخالی و جنگی روانی است بنابراین طرح چنین مسائلی در جنگ‌ها بعید به نظر نمی‌رسد.

زرگر تصریح کرد: تحولاتی در یمن در حال انجام است به طوری که برخی شورشیان داخلی این کشور اعلام کردند جنگ ما به جایی نمی‌رسد و باید با عربستان مذاکره کنیم، این در حالی است که سعودی‌ها با ثروت خود توانسته‌اند سازمان ملل را بخرند از این رو با خریدن برخی افراد، سازمان‌ها، رهبران و گروه‌های مختلف مدعی می‌شوند راه مذاکره در پیش گرفتند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اکنون خبرهایی از شورش و درگیری میان نیروهای ائتلاف در صنعا و مناطق دیگر وجود دارد و به نظر می‌رسد آنچه طرفین اعلام می‌کنند مربوط به تشدید تنش‌ها در روزهای اخیر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.