سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در همدان

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان همدان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی همدان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قیاسی جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان همدان افزود: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود و سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها با انجام فعالیت های پژوهشی و پیوند با صنعت نقش بسزایی در پیشبرد اهداف جامعه دارند تصریح کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکار‌های ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی است.

قیاسی با بیان اینکه شعار مصوب هفته پژوهش' پروهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال' است افزود: روزهای هفته پژوهش در استان متناسب با این روزها نامگذاری شده است.

جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان همدان گفت: نسل اول دانشگاه های ایران آموزش محور بود و تنها وظیفه علمی داشت اما نسل دوم دانشگاه ها غیر از دانش به سراغ پژوهش نیز رفت و به تولید علم و کتاب پرداخت.

قیاسی افزود: نسل سوم دانشگاه ها که در حال حاضر وجود دارد، فن آور و کارآفرین است و تولیدات علمی را به ثروت تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز وارد نسل سوم شده ایم و میخواهیم که این علوم تبدیل به ثروت شده و بسیاری از مشکلات حل شود افزود: باید بتوانیم علم را مورد استفاده قرار داده و از آن ثروت تولید کنیم.

گفتنی است نمایشگاه هفته پژوهش از 18 تا 21 آذرماه برگزار می شود و در اختتامیه هفته پژوهش نیز از پژوهشگران برتر استان همدان تجلیل می شود.

انتهای پیام/ ش. و

دانشگاه نسل سوم، کارآفرین است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.