سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۰ هزار دانش آموز در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد فلوراید تراپی می شوند

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال۴۰۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه زیر پوشش طرح فلوراید تراپی قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر بهمن کلالی در حاشیه آغاز این طرح افزود: طرح فلوراید تراپی در قالب دو مرحله در طول سال تحصیلی ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه به طور رایگان اجرا می شود که اجرای این طرح ۳۰ تا ۴۰ درصد در پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر است.

وی با بیان اینکه درکنار اجرای این طرح در صورت نیاز دانش آموزان به مراکز دولتی برای فیشور سیلانت، ترمیم و کشیدن دندان پوسیده ارجاع داده می شوند گفت: پیش بینی می شود امسال ۹۰ درصد از دانش آموزان پایه ابتدایی زیر پوشش قرار گیرند.

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این طرح از سال ۹۲در قالب برنامه تحول نظام سلامت در حال اجرا است و تا کنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز زیر پوشش قرار گرفته اند افزود: بر اساس بررسی های انجام شده شاخص پوسیدگی دندان در این گروه سنی از ۲.۰۹ به ۱.۷ کاهش پیدا کرده است.

دکتر کلالی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است که شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزان دوره ابتدایی تا سال ۱۴۰۰ به عدد یک برسد.

وی با اشاره به برخی شایعات و اخبار نادرست در فضای مجازی در خصوص مضرات طرح فلوراید تراپی افزود: فلورایدی که در دانش آموزان استفاده می شود به صورت موضعی بر روی دندان قرار می گیرد و جذب دندان می شود و هیچگونه آسیبی به سلامتی وارد نمی کند.

دکتر کلالی گفت: در کشورهای اروپایی به دلیل استفاده فلوراید در آب، تحقیقاتی صورت گرفته است و تاثیر آن را بر روی بدن به دلیل استفاده مستقیم و سیستمی مورد بررسی قرار داده اند. اما در طرح فلوراید تراپی دندان تا کنون نتایجی سوئی از آن دریافت نشده است.

انتهای پیام// م.م

آغاز طرح فلوراید تراپی دانش آموزان در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.