سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوای کشور؛

استقرار دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از استقرار دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ آرامنش،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: دو ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستانهای بیرجند و نهبندان آماده ارائه اطلاعات بروز و آنلاین در خصوص وضعیت هوا است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا در کشور افزود: این سامانه در جهت توسعه و ارتقای پایش آلاینده های هوا، شفاف سازی اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار مردم راه اندازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سامانه پایش یکپارچه آنلاین ایستگاه های پایش کیفی هوای کشور در دسترس کلیه هموطنان بوده و این امکان را فراهم می کند تا افراد اطلاعات شاخص آلودگی هوای محل زندگی خود و حتی سایر نقاط کشور را نیز مشاهده کنند.


آرامنش با بیان اینکه اطلاعات این سامانه می‌تواند در برنامه‌های شخصی شهروندان مفید واقع شود،افزود: آنجا که کشور ما و همچنین استان خراسان جنوبی در معرض طوفان‌های گردوغبار قرار دارد، راه‌اندازی سامانه پایش و اندازه گیری ذرات گردوغبار اهمیت بسیاری دارد.


وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور در آینده نزدیک گفت: این اپلیکیشن به‌زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و آنان می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه خود اطلاعات مربوط به شاخص کیفیت هوا را کسب کنند که این کار در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا به‌ویژه برای بیماران و افراد آسیب‌پذیر نقش مهمی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: عموم هم استانی ها می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی این سامانه به شرح aqms.sdra.co.ir علاوه بر مشاهده وضعیت کیفی هوای سایر نقاط کشور ، نمودار غلظت آلاینده های گازی و ذرات گرد و غبار شهربیرجند و همچنین ذرات گرد و غبار شهر نهبندان را نیز مشاهده کنند.
انتهای پیام/ب


راه اندازی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوای کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.