سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت زادآوری یوزپلنگ در خراسان شمالی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: ، سه مورد زاد آوری یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی ثبت شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ سیدمحمد موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت : از سال 91 تاکنون 3 مورد زادآوری یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی ثبت شده که این وضعیت امیدها را برای افزایش تعداد آن ها را افزایش می دهد.

وی افزود: این پنج قلاده یوزپلنگ شامل یک قلاده یوز ماده و یک قلاده یوز نر و 3 قلاده توله یوزپلنگ بودند که ماموران محیط بانی جاجرم موفق به تصویر برداری از آنان شدند.

موسوی از مشاهده و تصویربرداری پنج قلاده یوزپلنگ ایرانی در پناهگاه این شهرستان طی 3ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد : ماموران محیط بانی اداره حفاظت محیط زیست جاجرم در حین گشت زنی این تعداد قلاده را به صورت مستقیم مشاهده و تصویر برداری کرده اند.

وی اظهار کرد : پناهگاه میاندشت جاجرم از جمله مناطق نادری است که یوز نر و ماده در آن حضور دارند و پویاترین و مولدترین زیستگاه یوز در کشور است که وجود امنیت خوب و طعمه کافی باعث افزایش جمعیت یوزها در این منطقه شده است.

وی تصریح کرد : پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو با مساحتی افزون بر 84 هزار و 435 هکتار در خراسان شمالی یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در کشور است.

گفتنی است : شهرستان جاجرم در فاصله 170 کیلومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که روزگاری یوزپلنگ کوشکی را در خود جای داده بود و اکنون برای حفاظت و زادآوری به تهران منتقل شده است .

انتهای پیام/آ

ثبت 3 مورد زادآوری یوزپلنگ درحیات وحش شهرستان جاجرم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.