سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش خاص کواکبیان به روز جهانی معلولان+ عکس

12 آذرماه، در تقویم جهانی روز جهانی معلول نامگذاری شده است که کواکبیان در توئیتی ، قانونی فراموش شده را درباره آنان یادآوری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران، همزمان با فرارسیدن 12 آذرماه، روز جهانی معلول، جدیدترین توییت خود را به این قشر از جامعه اختصاص داده است.

شهروندان معلولی که مانند سایر شهروندان این کشور حق استفاده از تمامی امکانات فردی و اجتماعی را دارند،کواکبیان با اشاره به گوشه‌ای از حقوق این دسته نوشت:

"تنها حفظ احترام معلولان کافی نیست، باید قانون جذب ۳٪ نیروی معلول در ادارات را اجرا کنیم."

 

انتهای پیام/

توئیت کواکبیان درباره روز جهانی معلولان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
خدا از دهنت بشنوه
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
استخدام افراد با معلولیتهای جسمی کار خدا پسندانه ایی است.
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
سلام ..منم یه دختر معلول با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت...کو اون همه وعده های که داده شده ؟
سراج الدین
۰۸:۲۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
با سلام
رعایت قانون جذب معلولان برای معلولین جسمی- حرکتی مفید است اما باید فکری برای معلولین ذهنی نمود. معلولین ذهنی مانند اتیسم مخارج کمر شکنی دارد که با کمک هزینه سازمان بهزیستی مطابقت ندارد هزینه های کار درمانی، گفتار درمانی، پزشک و دارو بسیار زیاد میباشد. ضمنا این با این بیماران در جامعه طور دیگری نگاه میشود مردم مانند اینکه یک با یک فرد بیمار روبرو هستند گارد میگیرند، برخی نیز از خانواده سوال میکنند که مشکل فرزندتان چیست؟ چرا این رفتارها را انجام میدهد؟ من بعنوان یک پدر دارای فرزند اتیسم واقعا گاهی اوقات نمیتوانم سنگینی نگاه مردم را که فرزندم را به هم نشان میدهند، تحمل کنم؟ چرا جامعه اینطور برخورد میکند؟ چون ما معلولین را در خانه نگه میداریم و چشم مردم عادت نکرده است. به نظر من باید امکانات خاصی برای اینگونه افراد در نظر گرفت مانند فضاهای اختصاصی تفریحی و پارک برای معلولین بویژه ذهنی. امکان تهیه بلیت قطار و هواپیما و استفاده از هتل با نخفیف باید وجود داشته باشد چون واقعا نگهداری اینگونه افراد مشکل است و خانواده احتیاج به مسافرت برای تجدید قوا دارد.امیدوارم فقط با نامگذاری یک روز به نام معلولین به سادگی از کنار مشکلات آنها و خانواده آنها نگذریم.
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
انشالله خداوند همه مریضارو شفا بده الهی امین
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از شما
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
جناب کواکبیان نماینده بابصیرت ودلسوز کشور از شما بسیار کمال تشکر را دارم .
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
منم کمال تشکر را دارم