سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی:

امیدواریم مجلس لایحه منطقه آزاد سیستان را تصویب کند/مناطق آزاد باید به مناطق صادراتی تبدیل شوند و بازارچه های مرزی باید صادر کننده کالا باشند

رئیس جمهوری درباره اعلام منطقه آزاد سیستان گفت:دولت کار‌های خود را انجام داده و امیدواریم مجلس شورای اسلامی لایحه مربوط به آن را تصویب کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در پایان سفر به استان سیستان و بلوچستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصویب لایحه منطقه آزاد سیستان می‌تواند تحولی در تجارت و اقتصاد منطقه ایجاد کند.

وی ادامه داد:برای شتاب در توسعه و آبادانی این استان، در جریان سفر کاروان تدبیر و امید، در مجموع ۲۴ طرح و پروژه با اعتبار بیش از یکهزار و ۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این طرح‌ها تا سال ۹۸ اجرایی خواهند شد.

وی همچنین گفت: موضوع گاز رسانی به زابل نیز در حال پیگیری است و امیدواریم زمستان سال آینده مردم این شهر بتوانند از گاز استفاده کنند و پروژه‌های گاز رسانی در سال‌های آتی در خاش و بقیه مناطق استان نیز اجرایی شود.

روحانی اظهار کرد:برای بهره گیری از ظرفیت ۸/۵ میلیون تنی بندر شهید بهشتی چابهار نیازمند به راه آهن و بزرگراه داریم که هر ۲ در دستور کار دولت است .

رئیس جمهوری ادامه داد:برای بهره گیری بیشتر از بندر شهید بهشتی باید جاده چابهار - زاهدان ۲ بانده شود.

روحانی همچنین گفت:️حدود ۴۰ کیلومتر از جاده چابهار به زاهدان مشکل دارد که برطرف کردن آن در الویت است .

رئیس جمهوری اظهار کرد:راه آهن چابهار از طرح‌های مهم دولت است اگر بخواهیم با بودجه دولت راه آهن چابهار تکمیل شود زمان زیادی می‌برد هم اینک راه اهن چابهار ۲۷ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد:امیدواریم منطقه آزاد به‌زودی تصویب شود، در حال رایزنی با پاکستان هستیم تا 2 بازارچه پیشین و ریمدان فعال شود. 5 بازارچه در شمال استان هم باید فعال شود. البته زیرساخت امنیت و روابط دوستانه با همسایه‌ها حل شده و امیدواریم ظرفیت این بازارچه‌ها زودتر فعال شود.

وی افزود:مسئله حاشیه‌نشینی باید در این استان دنبال شود و در کنار آن دولت در بحث مقاوم‌سازی ورود کند. ما در بودجه سال آینده طرحی داریم به‌عنوان بافت فرسوده که البته مربوط به همه شهرهای کشور است، بافت‌های فرسوده باید احیا شود که این در تهران و سایر شهرهای بزرگ باید احیاء شود و طراحی ما به نحوی است که برای بخش خصوصی می‌صرفد در زمینه بافت‌های فرسوده ورود کند.

روحانی در نشست خبری در چابهار تصریح کرد:برای استفاده درست از بندر چابهار باید بقیه طرح‌های زیرساختی اجرایی و عملیاتی شود | برای توسعه بندر چابهار به جاده و راه آهن نیاز داریم.

وی ادامه داد:راه آهن چابهار ـ زاهدان جزو طرح‌های مهم دولت است و تاکنون ۲۷ درصد پیشرفت داشته است که برای تکمیل آن یا باید از صندوق توسعه ملی یا سرمایه گذار بخش خصوصی استفاده کنیم | راه آهن چابهار ـ زاهدان نیازمند «سرعت» است.

دکتر روحانی و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم روز شنبه وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند و بعد از دیدار با مردم منطقه سیستان و شرکت در نشست‌های مختلف و افتتاح طرح‌ها در زاهدان، شب گذشته وارد چابهار شدند و امروز فاز نخست بندرشهید بهشتی چابهار با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

در این سفر وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می‌کنند.

نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان و همچنین نشست با خبرنگاران در چابهار برنامه پایانی رئیس جمهوری در این استان بود.

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.