سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال تایمز: آمریکا و کره جنوبی نباید چین را در موضوع "کره شمالی" قربانی اهداف خودشان کنند

گلوبال تایمز از فشار روزافزون آمریکا بر پکن با هدف اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه کره شمالی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه انگلیسی زبان گلوبال تایمز نوشت: «ما نه می توانیم کره شمالی را متقاعد کنیم و نه دیدگاه آمریکا را تغییر دهیم. تنها کاری که چین می تواند انجام دهد این است که به اصول خود پایبند باشد و برای کاهش تنش ها تلاش کند و درعین حال خود را برای بدترین سناریو آماده کند.»

این مقاله در روزنامه گلوبال تایمز پس از آزمایش موشکی چهارشنبه گذشته کره شمالی منتشر شد. کره شمالی اعلام کرد پس از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک قاره پیما جدید که سراسر خاک آمریکا را در تیررس خود قرار می دهد، به هدف خود درخصوص تبدیل شدن به یک کشور هسته ای دست پیدا کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون پس از نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره پیما جدید با نام « هواسونگ 15 / Hwasong-15 » با افتخار اعلام کرد: «اکنون ما هدف تاریخی بزرگ خودمان را درخصوص تبدیل شدن به یک کشور هسته ای محقق کرده ایم.»

گلوبال تایمز نوشت چین تاکنون از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی حمایت کرده و آنها را به اجرا درآورده است و این در حالی است که چین بیشترین آسیب را از این تحریم ها متحمل شده است زیرا مهم ترین شریک تجاری پیونگ یانگ به شمار می رود.

این روزنامه در ادامه افزود: «چین در بحث های متعدد در شورای امنیت سازمان ملل متحد با تحریم تجاری گسترده علیه کره شمالی مخالفت و تاکید کرده است تحریم ها علیه این کشور باید زمینه های مرتبط با برنامه هسته ای پیونگ یانگ را هدف قرار دهد نه اینکه به معیشت مردم عادی کره شمالی لطمه وارد کند. از سوی دیگر آمریکا و کره جنوبی در عمل به تعهداتشان درخصوص کاهش تنش ها و تلاش برای آغاز مذاکرات با کره شمالی کوتاهی کرده اند.»

گلوبال تایمز همچنین نوشت: «وقتی تنش ها در شبه جزیره کره وارد سطحی فزاینده و جدید شود، بخش اعظم فشار ناشی از آن بر چین خواهد بود. آمریکا و کره جنوبی نباید چین را قربانی اهداف خودشان کنند، آنها نیز باید بخشی از مسئولیت خودشان را به دوش بکشند.»

این روزنامه تاکید کرد آمریکا حق ندارد خواسته خود را به چین یا شورای امنیت سازمان ملل متحد تحمیل کند.

«مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی پس از آزمایش موشکی کره شمالی، در گفتگویی تلفنی در مورد ادامه فشار شدید بر کره شمالی و تحریم ها علیه این کشور توافق کردند.

ترامپ، تحریم ها علیه کره شمالی را تشدید کرده و چین را تحت فشار قرار داده است تا برای جلوگیری از بلندپروازی های هسته ای و موشکی بالستیک پیونگ یانگ اقدامات بیشتری را انجام دهد.

 

انتهای پیام/

 

چین قربانی سیاست های آمریکا و کره جنوبی در قبال کره شمالی

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.