سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز جهانی معلولان؛

معلولانی که حتی از آفتاب هم محروم هستند/ خم شدن کمر معلولان زیر هزینه‌های سرسام‌آور درمانی

یک عضو هیئت مدیره انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات معلولان را ناکافی دانست.

فاطمه نیکبخت عضو هیئت مدیره انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های معلولان اظهار کرد: معلولان با مشکلات بسیاری در زمینه‌های اشتغال، رفت و آمد و درمان روبرو هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه بیمه سلامت جوابگوی نیاز معلولان نیست و آن‌ها بیمه تکمیلی نیز ندارند. امروزه بسیاری از معلولان توان پرداخت هزینه‌های جراحی را ندارند.

این عضو هیئت مدیره انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران افزود:  خیابان و پیاده‌رو‌ها، چاله‌ها و ناهمواری‌های بسیاری دارند، بنابراین امنیت لازم را برای رفت و آمد معلولان را ندارند برای همین برخی از معلولان سال‌هاست که از خانه‌های خود خارج نشده‌اند. اکنون حدود هزار و ۲۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش این انجمن هستند.

نیکبخت یادآور شد: علاوه بر خود معلولان، فرزندان و سایر اعضای خانواده‌های آن‌ها نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. اقداماتی که مسئولان نظام نیز در جهت رفع مشکلات این قشر انجام داده‌اند تنها مانند مسکنی بوده که در برهه‌ای از زمان توانسته است التیام‌بخش درد‌های این افراد باشد.

آیا اکنون وقت آن نرسیده است که به فکر راه‌حلی اساسی برای کاهش گوشه‌ای از مشکلات این اشخاص باشیم و سعی کنیم که به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانیم.


انتهای پیام/

 

خدمات ناکافی بیمه به معلولان کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.