سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی بیش از ۱۰۴ تن موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در ایرانشهر

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بیش از ۱۰۴ تن موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در حوزه ایرانشهر معدوم سازی شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، دکتر فرهاد دادگر با تأکید بر توسعه زیر ساخت‌های سلامت اظهارداشت؛ تغذیه سالم مهمترین زیر ساخت سلامتی در جامعه محسوب می‌شود و دراین راستا عرضه مواد غذایی سالم و بهداشتی مورد توجه ویژه قراردارد.

سرپرست معاونت بهداشتی افزود: صیانت از بهداشت، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم وظیفه اصلی مراکز بهداشت می‌باشد و با نظارت مستمر و اجرای طرح‌های ضربتی جهت جمع آوری مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ گذشته غیرقابل مصرف انسانی از ابتدای سال تا کنون اجرا شده است.

وی افزود: اجرای این طرح درجهت حفظ سلامت شهروندان و ارتقاء شاخص‌های سلامت غذایی در منطقه انجام شده است که بازرسین بهداشت محیط حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر طی بازدید از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مقدار ۱۰۴۷۷۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد شامل: انواع مواد لبنی و پروتئینی، تخم مرغ، نوشابه، دوغ، کنسروجات و ... را ازسطح شهرستان‌های مربوطه جمع آوری و با حضور مسئولین مربوطه در محل سایت زباله معدوم شده اند.

وی با تاکید براینکه سلامت شهروندان جزء وظایف ذاتی میباشد افزود: با افراد سودجویی که بخواهند به خاطر منافع شخصی سلامت شهروندان را به خطر بیندازند ضمن برخورد، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

دکتر دادگر در پایان با بیان اینکه به منظور دسترسی به مواد غذایی سالم و بهداشتی و تامین سلامت مردم، شهروندان باید بهداشت و درمان را در امر سلامت یاری کنند؛ و درصورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا پیگیری لازم توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای صورت پذیرد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.