سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عامل برداشت از حساب افراد در فضای مجازی دستگیر شد

رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیرمجاز 70 میلیون ريالی از حساب بانكی دوستش کرده بود توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سرهنگ امين يادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان کرمانی(مرد) مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانكيش توسط فرد يا افرادی، پيگيری پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی افزود: طی تحقيق از مالباخته و پی جویی فنی و پلیسی، عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شاکی كه مردی 38 ساله اهل و ساكن کرمان بود، شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی متهم دستگیر شد.


يادگار نژاد گفت: متهم در ابتدا منكر هر گونه بزه ارتكابی بوده ولی با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده، متهم به جرم خود كه نتيجه سوء استفاده از اعتماد شاکی بود اعتراف کرد.


وی ادامه داد: متهم با سوء استفاده از کارت بانکی شاكی و فعال کردن رمز دوم آن مبلغ هفتاد ميليون ريال در قالب برداشت اینترنتی غیرمجاز انجام داده و هدف از این کار را کسب منافع مالی اعلام کرده است.


رئيس پليس فتا استان با بیان اينكه متاسفانه اعتماد بيجا به برخی افراد موجب بروز خسارت های مالی می‌شود، به شهروندان تاكيد كرد: به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهيد و در صورت ناچاری حتما بعد از دریافت کارت در کوتاهترین زمان ممکن رمز اول و دوم کارت بانکی را تغییر دهید.


وی ادامه داد: در زمان انتخاب رمز های خود سعی كنید از رمز های ساده و قابل حدس، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی و ... استفاده نكنید.


يادگار نژاد در پايان اظهار داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، قسمت ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.


انتهای پیام/ی

برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانكی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.