سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر:

توسعه بندر چابهار ثمره عزم جدی نظام برای آبادانی بهتر سواحل مکران است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار و آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل بندری و ریلی ثمره عزم جدی نظام برای آبادانی بهتر سواحل مکران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد راستاد  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر  اظهار داشت: ظرفیت بندر چابهار نسبت به گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است و از 2 و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن رسیده است.

راستاد افزود: در بندر چابهار 15 میلیون و 800 هزار متر مکعب لایروبی، استحصال 203 هکتار، پنج کیلومتر دایک حفاظتی و هزار و 700 کیلومتر اسکله انجام شده است.

وی بیان کرد: در مجموع یک میلیارد دلار برای خرید تجهیزات، زیرساخت ها و زیربناهای بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری شده که در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه های ایران است.

وی تصریح کرد: در سواحل 15 موج شکن با هزینه 260 میلیارد تومان ایجاد شده است تا بستر سرمایه گذاری برای افراد بومی فراهم شود.

مدیرعامل بنادر و دریانوردی گفت: تخفیف 85 درصدی در انبار داری کانتینرهای صادراتی و تخفیف 75 درصدی در انبار داری کانتینرهای وارداتی در بندر راهبردی چابهار اعمال می شود.

راستاد اظهار داشت: برای حمایت از صاحبان کالا علاوه بر وجود معافیت 10 درصد تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی و 30 درصد تخفیف بر هزینه حمل و جابه جایی (THC) نسبت به سایر بنادر کشور اعمال می شود.

وی ادامه داد: تخفیف حمل کانتینر شامل 30 درصد بر عوارض بندری کشتی کانتینر وارده، اعمال تخفیف پلکانی بر اساس حجم به هزینه THC خطوط لاینر و تخفیف هزینه انبارداری، تخفیف بر کالاهای غیر کانتینری شامل 30 درصد برای جابه جایی و انبارداری در مقایسه با سایر بنادر کشور از جمله بسته های تشویقی است که می تواند برای جذب ترافیک کالا و رونق محور شرق کشور تاثیر گذار باشد.

راستاد تاکید کرد: چابهار یکی از بهترین نقاط برای جابه جایی کالاهای ایران و کشورهای همسایه به سایر نقاط دنیاست.

وی افزود: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است که به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اینک در بندر شهید بهشتی چابهار کشتی های بزرگ اقیانوس پیما و بیش از 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری را دارند که این امر سبب رونق و توسعه اقتصادی در این منطقه می شود.

وی از حضور مهمانان داخلی و خارجی برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار قدردانی کرد.

 فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار که امروز به دست رئیس جمهوری افتتاح شد شامل اجرای موج شکن و دایک بیرونی، لایروبی حدود 15.8 میلیون متر مکعب، احیای حدود 203 هکتار، ساخت 2 پست اسکله کانتینری به طول 720 متر، سه پست اسکله چند منظوره به طول 684 متر با ظرفیت کشتی های 50 تا 100 هزار تن، ایجاد ترمینال های کانتینری و چند منظوره به وسعت حدود 64 هکتار و تامین 16 دستگاه جرثقیل کانتینری و محوطه ای بوده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.