سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

بیش از ۱۲۰ هزار نفر معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت:در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱۲۰ هزار نفر معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارندکه ۶۵ درصد معلولان مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صادقی امروز در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱۲۰ هزار نفر معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، اظهار داشت: ۶۵ درصد معلولان استان اصفهان مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از معلولان استان اصفهان در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند، ابراز داشت: باید توجه داشت که تعداد معلولان زن نیز رو به افزایش است و باید برای این قشر نیز برنامه ریزی بهتری انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نسبت به پیشگیری از معلولیتها اقدام جدی صورت نگرفته است، افزود: این در حالی است که ضریب نفوذ بهزیستی برای شناسایی و حمایت از معلولان افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش روی معلولان استان اصفهان اظهار داشت: کمبود مراکز تفریحی برای این قشر از جمله چالشهای موجود است.

صادقی راه‌اندازی استخر برای معلولان را از نیازهای شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: بهزیستی آمادگی راهاندازی این مرکز را در صورت واگذاری زمین از سوی شهرداری دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنوز سالن‌های نمایشی استان اصفهان برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده است، گفت: این در حالی است که یکی از مراکز فرهنگی که در گذشته برای معلولان قابل استفاده بوده با واگذاری بعه بخش خصوصی این قابلیت را از دست داده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما در نظر داریم در حوزه‌های مختلف کیفیت زندگی معلولان را افزایش دهیم، گفت: برای تحقق این امر آمادگی هر گونه خدمات و فعالیت‌های مشترک را با شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان را داریم.

وی همچنین به لزوم تسریع در صدور کارت منزلت شهروندی در اصفهان تاکید کرد و گفت: سرعت اجرای این طرح مناسب نیست و بهتر است که این روند بهبود پیدا کند.

صادقی اضافه کرد: همچنین ضروری است که در طرح یار مهربان شهرداری، کودکان معلول مهدهای کودک اصفهان نیز مورد توجه قرار گیرند.

 

انتهای پیام/م

 

صدور کارت منزلت شهروندی در اصفهان تسریع شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.